Aankoop binnenlopende grond boeten

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Witte97
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop binnenlopende grond boeten

#1 , 04 mei 2024 01:15

Beste,

Ik heb een vraag ivm een stuk grond dat te koop wordt gezet.
Het gaat echter over een stuk grond die grenst aan mijn perceel. Het stuk grond is 23 are, vroeger stond hier een bos op en dit is gerooid zonder vergunning, het is nu al 2x van eigenaar verandert en nu zetten ze de tuin (waar vroeger het bos op stond) te koop. Is het in theorie mogelijk moest ik het kopen dat ik hiervoor beboet wordt en dat ik een heraanplanting moet doen van het bos?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

bullgod
Berichten: 329
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2024 07:49

wanneer was vroeger?
ik heb al verhalen gehoord over verplichte herbebossing op basis van luchtfoto's uit het verleden.
indien de gevolgen niet zouden overgaan op de nieuwe eigenaar, zou het een makkelijke manier zijn om te ontbossen.
bent u zeker dat er geen zaak lopende is tegen het destijdse rooien?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

mava105
Berichten: 22309
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 mei 2024 09:17

Voorzie in de aankoopakte een clausule waarin vermeld wordt dat eventuele boetes voor de illegale kap op de verkoper kunnen verhaald worden, en dit gedurende XX jaar..

Reclame

Witte97
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2024 15:51

wanneer was vroeger?
ik heb al verhalen gehoord over verplichte herbebossing op basis van luchtfoto's uit het verleden.
indien de gevolgen niet zouden overgaan op de nieuwe eigenaar, zou het een makkelijke manier zijn om te ontbossen.
bent u zeker dat er geen zaak lopende is tegen het destijdse rooien?
Het bos zelf is afgedaan in 2019. Ik heb de stad ook gecontacteerd en die spreken over een boete van 4m2 als het om naaldbomen gaan en 8m2 als het over loofbomen gaat wat het geval is. Dus ongeveer een boete van 18500 euro plus heraanplating.

bullgod
Berichten: 329
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mei 2024 17:59

de stad was/is op de hoogte van de kaalslag en ze hebben al 5 jaar niets ondernomen hiertegen?
waarop wachten ze?
is het de stad die die boete oplegt?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Terug naar “Stel een vraag”