Aanvragen adresgegevens bij bevolkingsdienst gemeente

Guestandme
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Aanvragen adresgegevens bij bevolkingsdienst gemeente

#1 , 18 apr 2024 07:45

Geachte leden,

Heeft er soms iemand de exacte bepalingen hoe je de adresgegevens kan aanvragen van een mede-eigenaar (appartement) bij de bevolkingsdienst?
Ik weet dus de naam van de persoon en naar alle waarschijnlijkheid ook de gemeente.
In eerste instantie heb ik deze gegevens nodig voor een verzoeningspoging aan te vragen bij de vrederechter.

Ik blijk te weten dat ik schriftelijk de wettelijke bepalingen dien aan te geven...
Wat bedoelt men daar eigenlijk bij?
Moet ik ook artikels uit het gerechtelijk wetboek aanhalen?
Moet ik de situatie verder al verduidelijken?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

G.

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2024 11:44

Bent u syndicus ?

Indien syndicus dan bent u toch in het bezit van alle adressen van de eigenaars. Waar kunt u anders de briefwisseling heen sturen.
Is het een verzoeningspoging bij de vrederechter in verband met de VME of persoonlijk ? Adres vragen bij de syndicus.

https://www.belgium.be/nl/familie/ident ... _registers

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2024 15:27

is dat niet eenvoudiger via Myminfin? Of staat daar geen adres bij?

Reclame

Guestandme
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2024 21:40

Helaas geen syndicus.
Wij zijn vrijgesteld van het appartementsrecht, staat specifiek zo beschreven in onze basisakte.
Wij zijn te klein daarvoor, waarbij de kost voor zo een beheer meestal de kosten van de mogelijke problemen overstijgen.
Wat wel niet wil zeggen dat ik geen rechten heb lijkt me.
Dit is nogal cruciaal, ook voor mijn veiligheid en bij het Vredegerecht staat heel duidelijk dat je de naam én adresgegevens moet doorgeven om een verzoening te kunnen aanvragen...

Ik vrees dat de enige mogelijkheid via de bevolkingsdienst van de gemeente is, dit is schriftelijk, waarbij een verzoening toch in aanmerking zou moeten komen om die adresgegevens aan te vragen, omdat dat blijkbaar zonder zelfs niet gaat...

Akkoord, gewoon zomaar eventjes iedereen zijn gegevens bloot geven mag wel beperkt worden, maar ik kan zelfs nog geen brief schrijven, laat staan mijn rechten aan een rechter voorstellen??

Ik denk dus dat niet niet zo moeilijk zou zijn, anders dan de wettelijke bepalingen formeel te kunnen formuleren?

Weet er niemand meer?

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 apr 2024 07:35

U kan oproepen via een advocaat of deurwaarder.

Die hebben beperkte toegang tot het rijksregister om het adres van een gedaagde partij op te zoeken.

Franciscus
Berichten: 38614

#6 , 19 apr 2024 16:36

Dat vind ik terug
https://financien.belgium.be/nl/particu ... l/myminfin.

PS weet de huurder dat niet - staat op die zijn contract.

Maar gezien een VME moet dat toch ook geweten zijn voor de vergaderingen ?
Er zijn toch gemene delen....

Guestandme
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 apr 2024 22:24

Een advocaat of deurwaarder betalen voor een verzoening waar de vrede rechter enkel vaststel of er al dan niet een verzoening is??

Hier moet toch iemand iets meer weten?

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 apr 2024 08:42

Staat de eigenaar niet vermeld in uw basisakte. Is anders gebruikelijk.

Guestandme
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 apr 2024 10:09

Basisakte, een beetje raar...
Bijkomend ik was de eerste eigenaar, dus al zeker niet in die van mij en de eigenaar heeft ook eerst hier gewoond en dan verhuist en waar deze nu dus verhuurt, dus bij de notaris ook niet...
Heel raar dus, dat u zoiets aanhaalt...

Guestandme
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 apr 2024 10:11

Mijn excuses ook voor de 'spelling', mijn software doet griezelig raar, zoals mijn woorden en zinnen aanpassen...
(Zelfs in Outlook, bijvoorbeeld tien keer mijn woorden verbeteren en dan stuurt die toch nog de 'foute versie')
. . .

Guestandme
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 apr 2024 10:12

Hier moet toch iemand zijn, die zelfs exact weet hoe een eenvoudig onderwerp als dit kan aanvullen?

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 21 apr 2024 10:53

Het is vandaag de dag helemaal NIET MEER EENVOUDIG om een adres via een openbare instantie te bekomen.

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 apr 2024 11:40

Basisakte, een beetje raar...
Bijkomend ik was de eerste eigenaar, dus al zeker niet in die van mij en de eigenaar heeft ook eerst hier gewoond en dan verhuist en waar deze nu dus verhuurt, dus bij de notaris ook niet...
Heel raar dus, dat u zoiets aanhaalt...
Is niet zo raar. Bij ons staan alle eigenaars vermeld met hun adressen in de basisakte en zeker de achteraf vernieuwde basisakten.
Kunt u de huurder niet vragen om het adres ( huurcontract - op de overschrijvingen van de huur ).

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 21 apr 2024 16:53

Ben zelf een paar jaar vrijwillig syndicus geweest in een blok van 3 appartementen. In ieder verslag van de AV stonden alle namen van de eigenaars, met hun adres, telefoonnummers en mailadres, uiteraard met hun geschreven toestemming via mail. Supper gemakkelijk voor uitnodigingen AV en vergaderingen; of om afwedzigheden door te geven in de vacanties.


Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”