Gerief weg uit huurappartement

Pepermuntje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gerief weg uit huurappartement

#1 , 07 jun 2023 01:15

Beste,
Ik huur al 12 jaar een appartement zonder berging maar met een kelder kamer. Die is afgesloten. Toen ik vandaag deze open deed was al mijn gerief weg en stond er gerief van een andere huurder. Die kreeg mijn sleutel van de eigenaar en de ruimte was leeg.
Politie zegt dat ze geen klacht kunnen noteren omdat het hier niet gaat om kwaaie wil.
Doch ben ik mijn gerief kwijt (zomerkleding, schoenen, tassen, donsdeken, fietsgerief, jassen en ergst verschillende albums vol foto’s)
Ter verduidelijking ik heb nog nooit te laat huur betaald.
Wat kan ik doen?
Groetjes

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2023 05:43

En wat zegt de eigenaar hierover Waarom heeft hij die sleutel aan iemand anders gegeven? Een vergissing of iets anders?

In ieder geval is kwade wil niet vereist om hen wel de schade te laten vergoeden die je hebt geleden. Zijn ze daartoe bereid?

Pepermuntje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2023 07:54

Ik heb enkel maar een vast nummer van op kantoor van die eigenaar. Politie heeft dan ander nummer kunnen opzoeken en zij spraken die eigenaar al waarop ze dan tegen mij zeiden dat die me vandaag gaat opbellen.

Reclame

Pepermuntje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2023 12:37

Kelder is afgesloten en staat idd in mijn huurcontract

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 07 jun 2023 12:41

De enige vraag die zich dan nog stelt is of de verhuurder toegeeft dat er (per vergissing) een sleutel aan iemand anders werd gegeven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Pepermuntje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jun 2023 01:04

Hij zegt van niet en zijn excuus is dat Litto sleutels vaak ook op andere deuren passen. Langs zijn neus zei hij dan ook wel dat kelders vaak leeggehaald worden omdat huurders verhuizen en ze daar hun rommel achterlaten.
Hij heeft zelfs geen intentie om de situatie voor de andere huurders veilig te maken, want huurders kunnen dus in andere huurders hun kelderruimte

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jun 2023 05:59

Dus de verhuurder heeft volgens hem een sleutel voor een andere kelderruimte gegeven, maar die sleutel paste ook op uw berging? En de huurder heeft zich vergist van deur? Is dat het verhaal van de verhuurder?

In probeer het mee te begrijpen. Afhankelijk van de situatie heeft ofwel de verhuurder ofwel de andere huurder een fout gemaakt, waardoor hij verantwoordelijk is voor de schade die daardoor ontstaan is.

Jo23
Berichten: 382
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jun 2023 09:53

Zoals al meermaals op dit forum werd gepost is het als huurder perfect mogelijk om de cilinder van het slot te vervangen door een veilige cilinder. Is snel vervangen en bij het einde van de huur kan u indien u dat wenst de oude cilinder terugplaatsen. Ik zou dit nu meteen doen zodat niemand behalve uzelf toegang heeft tot uw bergruimte in de kelder. https://www.profielcilinder.nl/cilinderslot-vervangen

U kan proberen te achterhalen wie de kelder heeft leeggehaald maar de kans is groot dat u dat niet kan te weten komen. Unieke of waardevolle spullen kan u beter niet bewaren in een ruimte in de gemeenschappelijke kelderverdieping van een flatgebouw.

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 10 jun 2023 17:22

Is diefstal uit woning (kelderberging wordt bij woning gerekend) - onbekende dader - wordt bij politie als VPV behandeld tenzij de waarde hoger ligt dan X duizend € .
Als u een diefstallenverzekering hebt kan u deze inlichten.
PS zal 9/10 een baardsleutel zijn een van de 25 of zo types.
Probeer uw sleutel op de andere kelders en zie of die draait.
Uiteraard niet openen !!!!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”