Intrekken beroep politierechtbank

Zievereir
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Intrekken beroep politierechtbank

#1 , 07 dec 2022 19:08

Bij een door mij ingesteld beroep bij de politierechtbank zie ik mij geconfronteerd met een juridische overmacht wat mij doet besluiten dat het sop de kool niet waard is. Kan ik terugkomen op mijn beroep en wat met de gerechtskosten?
Alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 dec 2022 20:00

Bedoelt u verzet na een verstek vonnis? Of toch erna hoger beroep ingesteld (kan ook)
Beroep tegen politierechtbank is bij de correctionele rechtbank.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... aak/beroep

Normaal denk ik dat de griffie waar u beroep hebt aangetekend (grievenformulier) ook het intrekken moet melden.
Ik heb daar nu direct niets over gevonden in mijn documentatie - neem dus best eens contact op met die griffie.
Verzet gebeurd via een deurwaarder.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 08 dec 2022 12:23

Is het een “beroep” tegen bv een GASboete waarbij de beroepsprocedure idd een burgerrechtelijke zaak bij de politierechtbank is?

Heb enkele jaren geleden succesvol tegen t stadt zo n procedure doorlopen zonder advocaat. Enkel t schrijven van de conclusies was als niet jurist effe zweten maar t is gelukt.

Als het een GAS boete betreft zal de eisende partij hoedanook uw veroordeling vorderen.

Reclame

Zievereir
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 dec 2022 12:33

Het is een beroep tegen een LEZ boete omdat ik als Frans resident mijn niet- vervuilend voertuig niet op voorhand heb laten registreren. Tienduizenden buitenlanders laten zich door deze weinig transparante regel in de val lokken. In de burgerlijke wereld zouden dergelijke praktijken als misleidend en/of bedrieglijk worden gekwalificeerd.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 08 dec 2022 12:58

Ik begrijp je frustratie maar je maakt mi geen kans: politierechter oordeelt volgens de regels. Beroep is mi weggegooid geld. Dura lex sed lex.

Terug naar “Andere”