inbeslagname deurwaarder

Nouwten
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

inbeslagname deurwaarder

#1 , 22 jan 2022 02:23

Beste,

Een vraag mijn zoon heeft een moeilijke periode achter de rug!
Hier bovenop komt hij juist uit anderhalf jaar dakloosheid!
Hij heeft juist hiervoor dus ook deurwaarders aan deur gehad met inbeslagname inboedel en dergelijke!
Hij heeft dus echt niks totaal niks meer.
Nu wou ik hem toch motiveren doordat ik hem wat help met de inrichting van zijn nieuwe studio!
Ik koop voor hem meubels op mijn naam en ik zou die als het waren aan hem maandelijks verhuren!
Nu weet hij niet wat schulden er allemaal nog kunnen komen?
Stel hier komen nog deurwaarders uit verder kunnen ze dan de meubels die hij van mij huurt in beslag nemen?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groet,
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2022 05:25

Deurwaarders hebben alle trucjes al eens gezien.

Als er een bevel is tot inbeslagname van de goederen, het huis ineens vol staat met nieuwe meubelen, maar de factuur is op naam van iemand anders, zal dit de deurwaarder niet tegenhouden.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 22 jan 2022 10:03

Wat misschien wel kan, na akkoord van een verhuurder, is bijvoorbeeld een studio huren op uw naam, en die dan bemeubelen en, gemeubeld en wel, aan uw zoon doorverhuren. Of gewoon (als het lukt) ineens een gemeubelde studio huren ?

Reclame

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2022 23:33

Of bij de deurwaarders de meubels terugkopen.
JurecaBE moderator

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 jan 2022 15:47

Het antwoord is 'ja', ze kunnen en zullen die meubelen in beslag nemen.

Waarom doet u geen aanvraag voor een collectieve schuldenregeling? Dan kan er niet meer uitgevoerd worden.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”