GSM nummer behouden na ontslag

CDP_Mips
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GSM nummer behouden na ontslag

#1 , 17 jan 2022 11:10

Toen ik 8 jaar geleden bij mijn huidige werkgever van start ging, hebben zij mijn gsm abonnement overgenomen.
Ik heb een aantal weken terug mijn ontslag gegeven en zou deze gsm nummer graag behouden aangezien ik die ondertussen zo'n 20 jaar heb en dit ook mijn eerste en enige gsm nummer ooit is.
Ik weet van collega's dat dit normaal geweigerd wordt. Kan dit zomaar? Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik dit nummer kan behouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3792

#2 , 17 jan 2022 11:42

U heeft dat nummer vrijwillig afgestaan aan uw werkgever.
Dit nummer is van hun dus, en zij kunnen beslissen of ze het aan u geven na de opzegperiode of niet, u kunt niets doen als ze weigeren.

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 17 jan 2022 11:55

Als werkgever het contract heeft overgenomen, is het inderdaad hun nummer. Ik zie wel niet in wat zij er bij te winnen hebben om die nummer per se te houden. Mogelijk iets van administratiekosten? Maar als u dan ook voorstelt die te betalen, zie ik geen probleem.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 17 jan 2022 11:58

Als dit gsm nummer door veel klanten gebruikt werd om u te contacteren is het logisch/verdedigbaar dat je werkgever liever niet heeft dat die klanten je vlot kunnen blijven contacteren.

Vraag het. Neen heb je. Ja kan je misschien krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jan 2022 09:29

Eén van mijn standpunten heeft altijd geweest een scheiding tussen werk en privé, mijn zoons hebben ook twee telefoons één privé en één van het werk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”