Minnelijke ingebrekestelling Studiegeld

matthiasmt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minnelijke ingebrekestelling Studiegeld

#1 , 21 sep 2021 17:28

Hallo,

Ik kreeg afgelopen week een mail van een incassobureau (Modero) met de melding dat ik €584 moet betalen voor openstaande factuur.
Blijkbaar werd in het academiejaar 2014-2015 mijn studietoelage voor mijn studies aan de UGent niet goedgekeurd, de volgende jaren was dit wel telkens het geval. Wij weten ook echt niet meer wat we toen betaald hebben. Het was toen ook allemaal nieuw voor ons en het is ondertussen ook al 7 jaar geleden. De brief was gericht naar een adres waar ik al 5 jaar niet meer woon. Ik ben ondertussen afgestudeerd aan een andere school en heb in die tijd hier nooit notie van ontvangen. Kan ik hier iets aan doen?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 22 sep 2021 18:40

U kan toch perfect uw rekeninguittreksels van die periode nakijken (op papier) of via uw account op de website van de bank?
Vraag is hoe komt u nu aan die brief als u daar al 5 jaar niet meer woont?
Kan de UGent of Modero aantonen dat men u op de correcte wijze heeft in kennis gesteld op dat ogenblik?
Of is er nog een derde partij bij betrokken nl die de studietoelage NIET heeft toegekend.... die heeft toch ook een dossier over uw zaak?

Reclame

Terug naar “Andere”