hoe contracten overnemen of stopzetten zonder medewerking van persoon op wiens naam ze nu staan

Dominique.b
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

hoe contracten overnemen of stopzetten zonder medewerking van persoon op wiens naam ze nu staan

#1 , 01 aug 2021 20:17

Ik woon samen met 3 andere personen. Contract huis en rekening waarvan verrichtingen ivm huis gebeuren staan op mijn naam. Contracten voor water, elektriciteit, internet,... staan op naam van 1 huisgenoot.
Normaal zit alles in een map zodat iedereen alles kan opvolgen maar hij deelde hier geen info over.
In mei was hij enkele weken weg waardoor er voor enkele zaken herinneringsbrieven in de bus kwamen en ik zo het klantnr kon weten.
Ik heb omwille van verhoogde facturen elektriciteit en verhoogd verbruik door corona naar alles gebeld voor een stand van zaken.
Kort gezegd is het niet goed. We hebben reeds met 3 extra gestort op onze rekening voor de afrekening en de huur verhoogd.
Ik heb hem dit alles laten weten in mei maar hij weigert te betalen en verandert niets aan de facturen. Werkt ook niet mee om mij de facturen te laten overnemen. Na 3 maanden moet ik daar dus niet meer op hopen.
Nu heb ik er reeds voor gezorgd dat hij geen toegang meer heeft tot de rekening en dacht de domiciëleringen stop te zetten zodat hij zou gedwongen worden hier iets aan te doen. Nu vind ik op sepastop.eu dat de leverancier zal blijven proberen om de betaling uit te voeren en uiteindelijk een aanmaning tot betaling stuurt incl kosten. Kan dus enkel stopgezet worden bij de leverancier en niet bij de bank.

Ik heb het er helemaal mee gehad en ben zelfs bereid naar de vrederechter te stappen.
Iemand tips of weet wat ik anders nog kan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2021 09:47

Dit is zo enkel de leverancier kan je dommicilering stoppen, u kan dit ook doen via

https://www.sepastop.eu/nl-nl/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”