vakantiegeld ?

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

vakantiegeld ?

#1 , 05 mei 2021 23:13

Krijg je minder vakantiegeld als je als bediende een maand of twee door covid een uitkering kreeg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2021 16:44

De tijdelijke werkloosheid wegens corona is gedurende heel 2020 gelijkgesteld voor vakantiegeld.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2021 18:26

FAQ – COVID-19 / Coronavirus
Om zo goed mogelijk op uw vragen te antwoorden, hierbij een FAQ met de antwoorden op de meest voorkomende vragen.

Ga ik mijn vakantiegeld dit jaar (2021) ontvangen?
Als u uw rekeningnummer aan uw vakantiefonds hebt meegedeeld (om dat te controleren, ga naar Mijn vakantierekening), zal uw vakantiegeld tussen mei en juni 2021 op het rekeningnummer gestort worden. Meer informatie op pagina "Vakantiegeld" .


Ik ben in tijdelijke werkloosheid geweest wegens overmacht door corona in 2020. Zal mijn vakantiegeld 2021 veranderen ?
De dagen tijdelijke werkloosheid wegens overmacht door corona zullen gelijkgesteld worden voor de dagen jaarlijkse vakantie en voor het wettelijk vakantiegeld in 2021, voor de werknemers die een erkenning van de tijdelijke werkloosheid wegens overmacht genoten hebben

Er zijn twee voorwaarden nodig om de dagen tijdelijke werkloosheid wegens overmacht Corona in de berekening van het vakantiegeld in aanmerking te nemen:

1°De dagen werkloosheid wegens overmacht CORONA moeten geattesteerd worden door de RVA
2° U moet verbonden zijn door een arbeids- of leerovereenkomst op de dag waarop geacht wordt normale werkelijke arbeid te verrichten die de eerste dag der gelijkstelbare periode voorafgaat ( artikel 19 van het KB 30.03.1967 tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers.).

Voorbeeld: een werknemer presteert 3 dagen per week, altijd van maandag tot woensdag. Als de werkloosheid wegens overmacht Corona begint op maandag 23/03 en de laatste tewerkstelling eindigt op woensdag 18/03, zal de werkloosheid wegens overmacht Corona voor de berekening van de vakantieduur en het bedrag van het vakantiegeld gelijkgesteld kunnen worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2021 22:13

De zeer veel werknemers die ik ken uit de horeca heeft 600 a 800€ minder vakantiegeld, dit zijn werknemers uit de horeca, en moeten meer dan 1000€ belastingen betalen voor het jaar 2020 op hun dopgeld die worden maar 10% afgehouden, de regering heeft daar zeer fout in geweest, heeft ook in de krant gestaan en op de forums van de werknemers van de horeca .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”