urgente opzeg huur korte duur stilzwijgend verlengd zelfde duur

Vox
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: huur korte duur stilzwijgend verlengd met dezelfde duur

#16 , 19 jan 2019 01:18

Onwetendheid. Denk jij zelf dat als ik dit wist ik had getekend? De vraag waarom vind ik vaak zeer overbodig en neerbuigend. Ik heb in een heerlijk herenhuis gewoond een jaar en half geleden, ik hoorde mijn bovenbuurman nooit wandelen. Niet alle huizen zijn brol. Ik kreeg in dit huis een zogenaamde demonstratie van de voetstappen, de toenmalige bovenbuur heeft over het plafond gelopen. Misleidend want niet zoals in het echte leven. Zij was echter nog een dragelijke buur. De nieuwe buur met dochtertje waar een duracel batterij in lijkt te zitten echter is een persoonlijke tragedie. Vraagt u beter waarom ze eisen dat huurders 3 maanden opzeg moeten doen en een enorme boete moeten betalen als ze wegwillen in een oververzadigde huizenmarkt. Waarom moet rijk bij wet steeds rijker worden en modaal steeds armer? Degoutante wet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vox
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 jan 2019 01:32

U woont dus op het gelijkvloers.

In denk dat Mava105 bedoelt dat u als onderbuur een aangetekende brief stuurt naar de bovenbuur. :D

Wat zegt uw huisarts over deze situatie ?

Sterkte !
Dankje💗

Mijn huisarts weet hier niet van. Ik heb mij niet gebezigd met een log bijhouden en officiële documentatie ter staving. Een gevecht met de bovenbuur daar zit ik niet op te wachten. Dat is mij al eens overkomen. Mensen zijn onvoorstelbaar agressief. Als kleine en stille die zich liefst afzondert van bezige queen bees met regeltjesdrang en socio-dwangmatige eisen. Oh, de bovenbuurman heeft TED Talks gegeven over een sociale buurt en samenleven. Hilariteit alom.

Vox
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 jan 2019 01:35

Ik kreeg geen antwoord op mijn klachtmail aan de huisbaas. Ik heb een jaarcontract dat inmiddels stilzwijgend verlengd werd met eveneens 1 jaar. Zo staat het in het huurcontract. Dit contract is niet geregistreerd, dit ben ik vandaag nagegaan.
Het kan blijkbaar dat een eenmalige verlenging reeds in het contract voorzien werd. In dat geval zit hij in de laatste verlenging voor één jaar, en die is niet zomaar opzegbaar m.i.
Zelfs niet met 3 maanden opzeg? Tenzij onderling afgesproken?

Reclame

Vox
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 jan 2019 01:51

Als je zo verder doet met niets te doen, zal je nog veel liggen janken in bed.
Aangetekende brief naar onderbuur is de eerste stap. Dan na 3 à 4 weken naar de vrederechter stappen.
Vanzelf zal er NIETS in orde komen. (tenzij je op uw kosten de onderzijde van uw zoldering volgens de regels van de kunst isoleert; wat u dan weer een pak geld zal kosten. Heb er zo al vele geïsoleerd)
Je kan ook altijd opzeggen, zelfs zonder opzegperiode, maar dan zal je de bijbehorende boetes en vergoedingen moeten betalen.
Een huurhuis opknappen als huurder. De logica is zoekgeraakt, ik vind ze niet. Heb jij ze gezien?

Dat ze wetten aanpassen. Menswaardig leven in pand ook wanneer buren luidruchtig leven, anders moet je een contract zonder consequenties kunnen ontbinden. Maar rechters en politiek volk zijn zelf pandbezitters en erfrijken hè? 3 maanden huur eisen van kale kippen is conform de wet van de sterken. Heerlijke wereld leven wij in. Machtig schouwspel. The rich stay rich.

Welke politieke partijen buigen zich hierover? Bestaat er al een Vlaamse versie van The Rent Is Too Damn High?

Terug naar “Huren”