ID kaart vervallen

Egzon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ID kaart vervallen

#1 , 16 jan 2019 23:55

Hallo allemaal

Ongeveer 3 jaar geleden kwam ik er opnieuw alleen voor te staan. Ik ging alleen wonen met mijn vriendin. Na iets meer dan een half jaar kreeg ik van men schoonmoeder te horen dat ik niet wordt ingeschreven op het adres waar ik ging samenwonen met mijn vriendin aangezien de boetes die ik had...


Vanaf toen is de miserie begonnen..
“Tijdelijk" werd al snel enkele maanden.
Al die maanden was ik nergens gedomicilieerd.



Ik werd dus ambtshalve geschrapt en ging weer op een hoger tempo zoeken naar een huurwoning. Enkele dagen later is mijn idkaart vervallen en niet geldig. Ga zo maar eens werk zoeken, zonder idkaart.



Vragen:
Nu mijn vriendin haar eigen appartement heeft
Is mijn vraag of er nog meer miserie komt als ik mijn id kaart ga vervangen in het gemeentehuis?

Ik beschik namelijk ook over een elektronische C
kaart?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 17 jan 2019 05:38

De normale routine is dat u zich inschrijft op een adres.
Dit doet u op het gemeentehuis/stadhuis van de plaats waar u zich vestigt.

De wijkagent komt dit op uw adres vaststellen. Hij geeft zijn bevindingen door aan het gemeentehuis.

Indien zijn bevindingen positief zijn krijgt u daarna ofwel een papiertje met pin en puk code (indien uw identiteitskaart zelf vervallen is, dwz de datum van geldigheid op de kaart zelf verstreken is) waarmee u uw nieuwe identiteitskaart kan gaan afhalen, of u krijgt een uitnodiging van het gemeentehuis om uw identiteitskaart aan te komen passen (indien de kaart zelf dus nog niet vervallen is.

Van het ogenblik eigenlijk dat de wijkagent uw adres heeft vastgesteld en dat men zijn bevindingen op het gemeentehuis heeft ingevoerd in de computer is uw ambtshalve schrapping voorbij.

Let wel, indien er nog openstaande boetes zijn zal men ofwel eerst eisen dat deze vereffend worden, ofwel van het ogenblik dat de ambtshalve schrapping voorbij is zal men dan onmiddellijk op uw nieuwe adres deze openstaande boetes komen invorderen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”