Hoe lang moet ik nog betalen

kevinl86
Topic Starter
Berichten: 9

Hoe lang moet ik nog betalen

#1 , 22 okt 2018 13:52

Hallo allemaal,

In december 2016 zijn mijn vriendin en ik (wij waren niet getrouwd) uit elkaar gegaan. Zij was toen nog student en is in september 2017 afgestudeerd. Er is een rechtszaak aan te pas moeten komen om de verblijfsregeling van onze kinderen op papier te krijgen. De rechter heeft toen uitgesproken dat dit een week/week regeling moest worden.

In de uitspraak heeft de rechter ook het kindergeld + een onderhoudsbijdrage toegekend aan de moeder (die toen nog student was).

Onderhoudsbijdrage van 140,- per kind. 280 in totaal.

Nu is zij dus in september 2017 als dierenarts afgestudeerd en zou er mijns inziens een wijziging in deze onderhoudskosten moeten komen, dit omdat zij nu zelf inkomsten kan genereren. Er is een week/week regeling waarin ook in mijn kosten heb voor de kinderen, ieder heeft zijn eigen kleding etc dat ook steeds aangevuld dient te worden.
Ik ben dus opnieuw een rechtszaak aangegaan en de rechter is toen tot de uitspraak gekomen dat er niets wijzigt in deze bedragen. Wat ik erg vreemd vind omdat er ook in de uitspraak staat dat er rekening gehouden moet worden met de virtuele kosten of het verdienvermogen van de partijen.

Mijn vraag aan jullie
Is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad en weet hoe ik dit het beste kan aanpassen, onlangs nog een update gevraagd aan mijn ex-vriendin. Ze gaf aan dat het lastig was om werk te vinden voor een dierenarts in de regio Oost-Vlaanderen en ze had dan ook besloten weer te gaan studeren. Ik kan mij toch niet voorstellen dat ze dit zo maar kan doen en mij hiervoor steeds weer kan laten betalen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding