Niet afgehaalde aangetekende brief.

LEVENT
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Niet afgehaalde aangetekende brief.

#1 , 19 jul 2018 17:13

Ik had een aangetekende brief beantwoord met een aangetekende brief met bewijs van ontvangst. Geadresseerde was niet thuis en heeft mijn aangetekende brief niet gaan afhalen bij de post. Na 15 dagen werd mijn brief terug gestuurd naar mij. Ben ik verplicht van deze brief nogmaals te sturen? Ben ik verplicht van de inhoud van mijn brief op één of andere manier te berichten aan geadresseerde? ( de inhoud was antwoord op ongegronde en valse beschuldigingen ). Ik heb nog mijn aangetekende brief die teruggekomen is, bestempeld, gedateerd en ongeopend, met een traceercode van Bpost.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 jul 2018 18:10

Ongeopend bewaren.
Ook al heeft de tegenpartij deze niet gehad, de inhoud is gekend bij hun volgens de wetgeving.

Moest het tot een rechtszaak komen, hebt u bewijs.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 19 jul 2018 18:30

Ongeopend bewaren.
Ook al heeft de tegenpartij deze niet gehad, de inhoud is gekend bij hun volgens de wetgeving.

Moest het tot een rechtszaak komen, hebt u bewijs.
Je moet hiervoor wel de brief ook per gewone post verstuurd hebben en naar de beide brieven verwezen hebben. Om veilg te spelen de brief lichtjes aanpassen “deze brief werd u aangetekend verstuurd met kopie per gewone post”. Lees ook uw antwoord nog eens na op zinnen/uitspraken die tegen u zoiden kunnen gebruikt worden. Ook geen emotie tonen en geen nieuwe elementen aanhalen. Als het een belangrijke zaak betreft best advocaatsadvies inwinnen voor juiste verwoordingen/aanpak. Tegenpartij kent immers de inhoud van uw niet afgehaalde AS niet.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 19 jul 2018 21:28

Ongeopend bewaren.
Ook al heeft de tegenpartij deze niet gehad, de inhoud is gekend bij hun volgens de wetgeving.

Moest het tot een rechtszaak komen, hebt u bewijs.
Je moet hiervoor wel de brief ook per gewone post verstuurd hebben en naar de beide brieven verwezen hebben. Om veilg te spelen de brief lichtjes aanpassen “deze brief werd u aangetekend verstuurd met kopie per gewone post”. Lees ook uw antwoord nog eens na op zinnen/uitspraken die tegen u zoiden kunnen gebruikt worden. Ook geen emotie tonen en geen nieuwe elementen aanhalen. Als het een belangrijke zaak betreft best advocaatsadvies inwinnen voor juiste verwoordingen/aanpak. Tegenpartij kent immers de inhoud van uw niet afgehaalde AS niet.
Niet nodig: de wet stelt zelfs dat de inhoud van een AS gekend moet zijn de eerste dag na verzending (met responskaart) of de derde na verzending (normale aangetekende).
Ook al ben je een week niet thuis, en haal je hem pas nadien op, de wet stelt dat de inhoud al gekend is vanaf die datum.

http://www.elfri.be/wanneer-wordt-u-gea ... -schrijven
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 94663.html

Natuurlijk is het beter om de brief ook per gewone post te sturen, maar dat doet er niets aan toe dat juridisch gezien de inhoud niet zou gekend zijn (ook al kent de ontvanger de inhoud in de praktijk niet; het is zijn/haar probleem dat ze de brief niet opgehaald hebben).

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”