Gasboete

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

Re: Gasboete

#16 , 23 feb 2018 16:21

antwoord: ???? Het is eerder omgekeerd, wil je nu beweren dat als er een nummerplaat van mijn auto valt dat automatisch als bewijs geldt dat ik ergens vluchtmisdrijf heb gepleegd??? Ik zie het verband niet.
Als uw nummerplaat van uw wagen valt net op de plaats en op het moment dat er ergens een ongeval gebeurt met vluchtmisdrijf, dan is dit voor politie en rechtbank een héél erg sterke aanwijzing dat de eigenaar van de nummerplaat ook de dader van het vluchtmisdrijf is.

Het is dan aan de eigenaar van de nummerplaat om het tegendeel te bewijzen. Dit kan vrij éénvoudig:
1. Een PV voorleggen op datum VOOR het vluchtmisdrijf van aangifte van diefstal van de nummerplaat.
2. Als het ongeval sowieso schade had moeten veroorzaken aan de wagen van de vluchtende partij, maar de wagen blijkt piekfijn in orde te zijn.
3. Eigenaar van de wagen was op het werk en de beveiligingscamera van het werk heeft de wagen gefilmd toen deze toekwam zonder nummerplaat.
4. Etc...

Als de eigenaar van de plaat echter geen deftige uitleg kan geven, ga er dan maar van uit dat men de eigenaar als dader zal aanwijzen. Hij kan dan beter een goede advocaat nemen.

Misschien bestaan er wel camerabeelden van iemand die uw doos papier uit het afvalhok haalde? Anyway. Ik denk dat alles gezegd is: je kan aangifte doen van diefstal van uw afval en proberen dit PV in te brengen als bewijsstuk om uw boete te betwisten. Of dit ook succes gaat hebben? Als dit zou werken, kunnen alle "echte" sluikstorters bij een boete naar de politie stappen, PV laten opstellen van diefstal van hun afval en zo de boete betwisten. Het zou me dus niet verwonderen dat men een aangifte op datum NA die van de gasboete, niet zal aanvaarden...

Laat ons in ieder geval weten hoe het afloopt!
Maar er is geen ongeval gebeurd. Laat ons aub geen appelen met peren vergelijken.
Als ik mijn nummerplaat verlies dan koop of bestel ik een nieuwe.
Daar ga ik geen gasboete voor krijgen. En aangezien geen vluchtmisdrijf gaat niemand er zich
verder over bekommeren.

Neen er zijn geen camerabeelden. En neen, het is niet mijn plicht om elke dag in het vuilislokaal te moeten gaan controleren of
mijn afval al dan niet is gestolen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 feb 2018 16:21

Die boete is ongrondwettelijk.
Van mij moet je ze niet betalen, hoor. Als ze effectief ongrondwettelijk is, kan niemand u iets maken.
Als mijn naam ergens op geschreven staat ben ik daar toch nog niet verantwoordelijk voor?
Het is mijn handschrift niet hé, iedereen kan eender welke naam op papier schrijven.
In uw openingspost zeg je nog dat het een doos was die je effectief zelf bij het afval gezet hebt, en nu probeer je te ontkennen dat het jouw papieren waren? :roll:
Als ik morgen op honderd briefomslagen uw naam schrijf en die in een doos voor uw voordeur deponeer
Ik denk dat ik die doos snel zal opmerken...
(bv. omdat ik uw antwoorden slecht vind....)
Tja, je bent op een forum waar mensen hun objectieve kijk op de zaken geven. Als je enkel sympathie en bevestiging wil, kan je terecht op http://www.IkVoelMeOnterechtBehandeld-G ... BGelijk.be
====>>>>>Dat zijn bewijzen die thuishoren in een totalitair regime.
Dat is uw mening. Daar heb je recht op.

Je hoeft verder ons niet te overtuigen. Wij hebben de boete niet uitgeschreven, we gaan ze niet innen en we gaan er ook niet wakker van liggen of je ze nu al dan niet betaalt. Uiteindelijk doe je wat je zelf wil. Wij hebben hier niets bij te winnen of te verliezen, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 23 feb 2018 16:27

Als ik mijn nummerplaat verlies dan koop of bestel ik een nieuwe.
:shock: Ik zou METEEN naar de politie gaan en aangifte doen als ik mijn nummerplaat verlies!
Daar ga ik geen gasboete voor krijgen. En aangezien geen vluchtmisdrijf gaat niemand er zich
verder over bekommeren.
Als u plaat gestolen is, kan je daar serieuze problemen mee krijgen als er misbruik gemaakt wordt van die plaat. Dus eerst aangifte doen! Al de rest is bijkomstig.
En neen, het is niet mijn plicht om elke dag in het vuilislokaal te moeten gaan controleren of
mijn afval al dan niet is gestolen.
U hoeft dit niet te doen, maar de gevolgen zijn voor u als het afval zich plots niet meer in het lokaal, maar op de openbare weg bevindt, zoals u nu aan den lijve kan ondervinden. U blijft verantwoordelijk voor uw afval zolang het niet opgehaald is door de openbare ophalingsdienst of de privé firma waarover sprake. Als blijkt dat het afvalhok geen velige plaats is voor uw afval, moet dit besproken worden op de VME en een andere oplossing gezocht.

Nogmaals: overtuig de ambtenaar die zich met de gas-boetes bezig houdt. Wij proberen u enkel duidelijk te maken hoe zij mogelijk zouden kunnen redeneren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#19 , 23 feb 2018 16:31

In uw openingspost zeg je nog dat het een doos was die je effectief zelf bij het afval gezet hebt, en nu probeer je te ontkennen dat het jouw papieren waren? :roll:
--------------
Ja dat was mijn doos. Wat ik toegevoegd heb is eenvoudig dat het afval geen wettig bewijs van enige schuld is mijnerwege.
Anders kan iedereen daar een doos zetten. Vandaar mijn verwijzing naar 100 enveloppen voor uw deur.
De vaststelling gebeurde om 8 uur de ochtend. Toen ik de avond voordien rond 10 uur thuiskwam stond er geen doos.
De doos werd ook meegnomen door die ambtenaar, toen ik dus om halfnegen buitenstapte stond er ook geen doos.
Zelf heb ik die door daar NOOIT zien staan. Waarschijnlijk stond ze er slechts enkele uren...

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#20 , 23 feb 2018 16:33

Hou nu eens op over die verdomde nummerplaat!
Die kan men verliezen zonder het te merken.
En mijn afval is niet van mijn auto gevallen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 feb 2018 16:50

Hou nu eens op over die verdomde nummerplaat!
Ik geef enkel goede raad over wat de doen moest je ze eens kwijt zijn, want blijkbaar ken je de correcte procedure niet echt.
Die kan men verliezen zonder het te merken.
Kan, maar zou niet mogen! Je bent zelf verantwoordelijk dat die plaat aan uw wagen blijft hangen! Net zoals je zelf verantwoordelijk bent dat uw afval niet op de openbare weg terecht komt, maar opgehaald door een afvaldienst.
En mijn afval is niet van mijn auto gevallen.
Misschien heeft uw afval de auto genomen en is het naar buiten gereden?

Bon, het is duidelijk dat onze antwoorden niet in uw kraam passen. Dit hoeft ook helemaal niet, natuurlijk. In dat geval kan ik u enkel aanraden de gasboete niet te betalen (u bent er immers zelf van overtuigd dat ze ongrondwettelijk is). Succes!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#22 , 23 feb 2018 17:04

Er komt geen kraam aan te pas.
Mijn vraag was eenvoudigweg wat ik nog meer zou kunnen doen dan een kopie van het contract met de afvaldienst te tonen om
de gemeente te overtuigen.
Maar in de plaats daarvan krijg ik verhalen over vluchtmisdrijf en vallende autoplaten.
Verder alleen de suggestie om het wegnemen van het papier en herplaatsen op straat door onbevoegden aan te klagen bij politie.
Nog iets (concreet)?
Laatst gewijzigd door appartementsgoeroe op 23 feb 2018 17:20, 5 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 23 feb 2018 17:12

Er komt geen kraam aan te pas.
Mijn vraag was eenvoudigweg wat ik nog meer zou kunnen doen dan een kopie van het contract met de afvaldienst te tonen om
de gemeente te overtuigen.
Maar in de plaats daarvan krijg ik verhalen over vluchtmisdrijf en vallende autoplaten.
En mijn papierversnipperaar niet vergeten

#9 , 55 minuten 56 seconden geleden (23 feb 2018 17:17)
Doe zoals ik: koop u een papierversnipperaar (bij Aldi of Lidl soms al voor 35 à 40 €)
Ieder papiertje waar ook maar ergens een naam of adres opstaat, ook kastickets, gaat erdoor. Gegarandeerd nooit problemen.

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#24 , 23 feb 2018 17:39

Het is intriest dat een juridisch forum zich niet kritischer opstelt tov GAS-boetes.
Dat lijken mij boetes die in essentie door incapabelen worden uitgeschreven.

De beste vind ik deze (geen grap).
"80. In Leuven is het voor straatmuzikanten verboden om vals te spelen."
"15. In de Kempense gemeente Arendonk hebben ze een heel bijzondere kliklijn. Inwoners van die gemeente krijgen een GAS-boete tot 250 euro wanneer ze verzuimen om de aanwezigheid van processierupsen op het grondgebied te melden aan het gemeentebestuur. "
"88. Wanneer een kind jonger dan 12 jaar in Arendonk een begraafplaats betreedt zonder volwassen begeleider, riskeert het daarvoor een GAS-boete tot 250 euro, zo staat te lezen in het Uniform Gemeentelijk Politiereglement van de politiezone Kempen Noord-Oost. Hoe dit te rijmen valt met de wet op de GAS-boetes is niet duidelijk: de minimum leeftijd voor GAS-boetes is vanaf 1 januari 14 jaar en het maximum bedrag dat aan kinderen van deze leeftijd mag worden geëist is 175 euro."

De bevolking gedraagt zich wel als een stoet processierupsen door dit lijdzaam te ondergaan. Moeten ze daarvoor niet met GAS worden beboet?

Wie lachend het weekend wil instappen is lectuur van volgende lijst aan te raden:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/top-1 ... 20656.html

LeenW
Berichten: 12813

#25 , 23 feb 2018 18:44

Het is intriest dat een juridisch forum zich niet kritischer opstelt tov GAS-boetes.
Dat lijken mij boetes die in essentie door incapabelen worden uitgeschreven.
Dus een doos papier die wordt achtergelaten op de openbare weg is geen sluikstorten volgens u?

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#26 , 23 feb 2018 19:18

Het is intriest dat een juridisch forum zich niet kritischer opstelt tov GAS-boetes.
Dat lijken mij boetes die in essentie door incapabelen worden uitgeschreven.
Dus een doos papier die wordt achtergelaten op de openbare weg is geen sluikstorten volgens u?
Jawel, begaan door degene die het gestort heeft.
Maar volgens de normale rechtsgang moet aangetoond worden wie de dader is
Voor GASboetes blijkbaar niet. Daardoor is de rechtszekerheid zoek.

Intussen neemt dit nog in proportie toe: mijn schoonbroer die 160 km ver weg woont heeft blijkbaar ook een AS gekregen.
Omdat er in de doos drie magazines zaten die hij aan mijn vrouw had meegegeven, en ja, daar kleven stickers op met zijn adres.
We zijn dus al met drie die voor één en dezelfde doos een GASboete krijgen!
nb: een kleine doos ((30x20x25cm).

gargameldecaramel
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#27 , 23 feb 2018 19:29

Blijkbaar de doos van Pandora.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#28 , 23 feb 2018 19:37

Heu... de naam van de TS stond op het afval dat achtergelaten is.

En dan?
Ik heb zoveel voorwerpen en traktaten waar iemand zijn naam op staat.
TS is toch niet op heterdaad betrapt? En het gaat toch niet over afval van een produktieproces
waarover hij een monopolie heeft?

Voor een Rechtbank houdt dit geen stand.
Bovendien kan TS een contract voorleggen met een privé firma die zich over de afval ontfermt.
Dan zonder vaststelling op heterdaad beweren dat TS in het geniept zelf zonder oorzaak een doosje dumpt op de openbare weg vlak voor zijn deur....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 26 feb 2018 09:51

Voor een Rechtbank houdt dit geen stand.
Dan moet de TS naar de rechtbank stappen. Er zijn genoeg veroordelingen wegens struikstorten geweest in het verleden, puur op basis van de "inhoud" van het afval. Succes aan de TS, in dit geval!

De TS ontkent trouwens niet dat het afval van hem is. Laat ons dit toch niet vergeten! We kunnen hem hier moeilijk aanraden om meineed te plegen door voor de rechtbank te liegen dat het NIET zijn afval is, hé! Dus héél de discussie over "bewijslast" is een beetje overbodig. De TS ontkent immers niet dat de doos zijn afval was.

Wel grappig dat we voor zijn mening NIET kritisch mogen zijn, maar we WEL kritisch moeten zijn voor de GAS-boetes zelf... :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#30 , 26 feb 2018 10:52

Als de gemeentelijke GASambtenaar niet van mening verandert moet TS uiteraard beroep aantekenen bij de politierechtbank.
Betreffende sluikstorten worden daar bijna enkel die gevallen weerhouden waarbij er betrapping was op heterdaad.
Het terugvinden van namen kan een begin van bewijs zijn. Dat wordt dan afgewogen tegen de argumenten van de betichte.
Het feit dat TS een contract kan tonen waaruit blijkt dat een privé-firma de collectieve afval van het appartementsgebouw komt verwijderen
(en waarvoor hij betaalt====>>>>rekeningen tonen) is een stevig begin van bewijs + dat eenieder die in het gebouw verblijft die afval kan hebben buitengezet wegens de aard van de interne vuilniscollecte.
Bijkomend: sluikstorten doet men niet voor zijn eigen voordeur, daar is niets sluiks aan!

Dus mijn werkbaar voorstel is:

- eerst trachten op te lossen in der minne op gemeentelijk vlak (tip: er zijn verkiezingen dit jaar!)
- indien nodig in beroep gaan
Laatst gewijzigd door asperger op 26 feb 2018 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”