huurder vertrokken

Tine Franciska
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurder vertrokken

#1 , 22 feb 2018 10:32

Ingewikkeld geval : huurder vertrokken nadat ze per sms liet weten niet meer verder te huren. (sms vrijdag, verhuis zaterdag)
Huurachterstand : op dit moment 1 maand, maar ook de borg werd voor maar voor 1.5 maand gestort met veel moeite (in ons contract stond er 3 maanden, maar kom, eigenlijk mocht dat op dat moment niet).
Heeft maar 7 maanden gehuurd, ondertussen vernomen van de vorige verhuurder dat ze uit dat huis is gezet door de vrederechter. Nog steeds zijn alle kosten daarvan niet betaald. Die man wist ook te zeggen dat zijn advocaat inzage had in haar financieel dossier en dat er op dat moment voor meer dan 220 000 euro schulden waren.
Madam betaalde altijd via een rekening van haar moeder - gezien zij een "massagesalon" uitbaatte, veronderstel ik dat ze zeer veel zwart geld inkomsten had en die verborg voor schuldeisers.
Ondertussen heeft zij haar "massagesalon" laten sluiten sinds vorige week en heeft zij met haar nieuwe partner een zaak gestart op dat adres (bouwactiviteiten) (eigen onderzoek - zij is zelf vertrokken zonder achterlating van adres en zonder sleutels af te geven).
Wij hebben een mail gestuurd met vraag tot betaling en stand van zaken: dat er 3 maanden vooraf moest worden opgezegd en dat indien je in het eerste huurjaar opzegt, je dan een boete krijgt van 3 maanden.
Zeeeeer mooooi huurhuis. Mevrouw rijdt ook met een dikke nieuwe Mercedes op leasing, volgens mij heeft ze zoveel ervaring met schuldeisers dat alles verborgen is, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen.
De nieuwe partner lijkt me eerlijk, en ik heb hem ook eens gezegd wat de toestand was. Hij was natuurlijk door zijn madam wijsgemaakt dat wij nogal lastig waren en dat alles wel degelijk betaald was.
Wij hadden dus alleen een contract met de dame. En blijkbaar zou de nieuwe zaak op naam van alle2 staan.
Kan daar iets gehaald worden ?
Ik mag ook ondertussen niet binnen in het huis, best onmiddellijk naar de vrederechter ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 feb 2018 12:50

Niet binnengaan en vrederechter is de enige goede oplossing

Huur-Recht.be
Berichten: 20
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 feb 2018 21:18

Je gaat inderdaad best meteen naar de Vrederechter. Misschien staat mevrouw er binnen een paar jaar weer beter voor en is het vonnis dat je bekomt dan wel uitvoerbaar.

Reclame

Terug naar “Huren”