Erfenisfraude

Erfenis2009
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenisfraude

#1 , 22 feb 2018 03:20

Na het overlijden van mijn schoonvader ging zijn vriendin ( niet getrouwd of wettelijk samenwonend) er met de centen vandoor. Zij woonden in Frankrijk.
Rechtbank veroordeelde haar om de gelden terug te storten aan mijn man. Enige erfgenaam. We moesten dit aantonen via notaris in Belgie en Frankrijk.
De gelden werden aan ons overgemaakt.
In beroep wint zij.
Wij gaan naar cassatie. Dat werd verworpen.
We wisten van haar en mijn schoonvader dat er ook nog kapitaal in Andorra stond. Maar, zo zei ze, daar moesten we niet achter zoeken want dat zat al in haar zak.
Via advocaten toch op zoek gegaan. Nergens iets gevonden.
Klacht ingediend tegen haar. Onderzoeksrechter heeft haar rekening hier in België laten onderzoeken maar niet gevonden dat wijst op verduistering,/diefstal.
Maar in de klacht stond dat ze de rekeningen van haar in Frankrijk moesten nakijken. Zij is ondervraagd en zou nietsweten over gelden in Andorra. Waarom gelooft de onderzoeksrechter haar op haar woord en ons niet ? Zij is een sluwe, op geld beluste vrouw. Een gevaarlijk iemand die barst van de leugens.
Wat kunnen we nog meer doen.
Zij weet zogezegd niets van een buitenlandse rekening waarop de erfenis voor mijn man stond. Geld van zijn grootmoeder dat voor hem bestemd was. Een jaar voor het overljjden van mijn schoonvader heeft deze nog gevraagd of we het geld moesten hebben. Wij hebben toen gezegd dat dit niet nodig was. Dat dat ons wel zou toekomen als de tijd er was. Maar enkele dagen voor het overlijden van mijn schoonvader zei zn vriendin dat zij dat geld al op haar rekening had staan. Mijn schoonvader was toen al terminaal en kon zelf geen beslissingen meer nemen. Daar heeft zei sluw gebruik van gemaakt.
Wat kunnen doen om aan te tonen dat zij op een lelijke manier met de erfenis van mijn man is gaan lopen.
Alles heeft zich voorgedaan in Frankrijk. Is er een speciale politiecel die zich hiermee bezig zou houden ?
Kunnen we eisen om in Frankrijk haar rekeningen te onderzoeken ?
Omdat het allemaal zo oneerlijk en sluw is, willen we hier verder mee gaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 feb 2018 12:52

Dit valt onder de Franse wetgeving.
Als u het bestaan van die rekening niet kunt aantonen zal er ook in FR niet
veel mogelijk zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 22 feb 2018 14:17

Of de Andorreese wetgeving.
Feiten zijn daar gebeurd.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”