voorlopige herstelperiode?

Dave33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

voorlopige herstelperiode?

#1 , 05 dec 2016 19:21

hey!


had een vraag in verband met een herstel periode, vorige jaar veroordeeld geweest voor het rijden zonder geldig rijbewijs. kreeg hiervoor 20 maand rijverbod met de helft in uitstel , dus 10 maand.
ook dat ik mijn theoretische en praktische alsook een medisch en psychologisch onderzoek moet ondergaan . nu hebben ze me op 'voorlopige herstelperiode' gezet. moet anderhalf jaar bloedonderzoeken laten doen en nadien een eind ovulatie ondergaan. de testen zouden te maken hebben met mijn CDT waarden . dus alcohol verbruik... terwijl ik niet veroordeeld was voor onder invloed te rijden?..

mijn vraag is nu of dat wel mag zonder aanleiding? komen namelijk kosten bij van het bloedonderzoek + kosten van het eindonderzoek...


alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 05 dec 2016 21:22

Bloedonderzoeken zijn mogelijk vervat in uw medisch onderzoek ..en ja die kosten zijn ook allemaal voor u.

Dave33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2016 21:44

Snap gewoon niet waarom ze me hiermee moeten lastigvallen.. ik drink heel zelden iets.
dat zouden ze in de eerste bloed afnamen ook al kunnen afleiden van de resultaten. wrm moet dit dan anderhalf jaar duren ?

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2016 22:08

Omdat een alcoholprobleem makkelijker te verstoppen is tijdens 1 bloedonderzoek dan tijdens 1.5 jaar van onderzoeken?!

Dave33
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 dec 2016 22:59

in een CDT onderzoek kunnen ze alcohol gebruik meerdere weken vaststellen in het bloed. en zouden de waardes boven 1.6% liggen als je alcohol drinkt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”