erfenis schulden meerderjarig kind zonder eigen kinderen en zonder partner

dorine1964
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfenis schulden meerderjarig kind zonder eigen kinderen en zonder partner

#1 , 16 feb 2019 14:15

Beste

Mijn broer wordt geconfronteerd met het jammerlijk feit dat zijn enige dochter zal sterven. Ze woont niet meer bij hem, is eigenlijk "dakloos". Ze heeft een partner, maar deze wonen niet meer samen. Ze hebben geen eigen kinderen. Ellen, de dochter van mijn broer heeft enorm veel schulden. Ik ben bevreesd dat mijn broer en zijn vrouw dus erfgenaam worden. Waarschijnlijk zullen zij dus die "schulden" ervan, tenzij ze de erfenis verwerpen? Ik moet hem helpen in deze moeilijke tijd en hij kan dit stuk extra verdriet niet zelf erbij nemen. Mag ik van jullie raad betreffende mijn vraag? Wat met de vele ziekenhuisfacturen? Ze is al maanden opgenomen in het UZ Gent...

Heel erg bedankt!
mvg
do

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 feb 2019 21:48

Erfenis niet aanvaarden als er enkel schulden zijn is volgens mij de enige mogelijkheid. Het enige probleem is dat ze dan niets maar dan ook letterlijk niets van de goederen van hun dochter mogen meenemen nog geen onnozel vaasje of een album. Dit zou beschouwd worden als een daad van aanvaarding van de erfenis. Als ze geen erfgenamen zijn denk ik niet dat de ouders de ziekenhuisrekeningen mogen/moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”