reservatair erfdeel

josi
Topic Starter
Berichten: 551

reservatair erfdeel

#1 , 12 feb 2019 13:41

Ik had dit topic reeds bij successie en registratierechten geplaatst maar denk dat het nu beter hier past.
Ik heb reeds een deel van de bankuittreksels van mijn overleden vader opgevraagd.Ik denk dat ik tot 3 jaar mag teruggaan dus heb ik deze van december 2015 tot en met december 2016 opgevraagd alsook van de laatste 6 maand tot zijn overlijden.
Het overzicht van tegoeden op de dag van zijn overlijden was miniem en 3 dagen na zijn overlijden heeft zijn partner nog een overschrijving naar haar rekening gedaan zodat er nu juist nog 100 euro overblijft.
Ik heb de uittreksels die ik nu bezit nagekeken en op tijd van 1 jaar en 6 maand is er voor 36.000 euro naar zijn partner overgeschreven!Met soms een mededeling "zo maar" en " een hulpje".Zijn partner is nochtans heel bemiddeld dus ik denk dat dit een manier was om alles op haar rekening te krijgen.
Kan ik hier iets mee aanvangen,graag raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 feb 2019 14:23

Hij heeft teveel weggeven.
Hij mocht slechts 50 percent wegschenken, niet alles.
Ja u kunt dus een deel terugvorderen.
Mogelijks was het al langer aan de gang en loont het om 10 jaar terug te gaan in de tijd.
Vooral aangezien de begiftigde, zoals uit uw ander bericht blijkt, welstellend is loont het de moeite om teruggave te eisen.
Want het is geen kei die men niet kan stropen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 13 feb 2019 17:45

En hoe gaat dat dan in zijn werk om 10 jaar terug te gaan want betaal nu voor 1 maand uittreksels 12 euro bij Bnp Paribas!Ik kan dit nooit bekostigen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”