Vermoeden van geldverduistering uit erfenis

Luna Ann
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vermoeden van geldverduistering uit erfenis

#1 , 10 feb 2019 13:06

Bij de notaris vernomen hoeveel er 2j geleden op de rekening stond na het overlijden van mijn tante. Na het overlijden van mijn nonkel die nooit buiten komt door zijn slecht zicht en zeer sober leefde, die een pensioen had, mantelzorg en tegemoetkoming aan bejaarden en er ook nog een levensverzekering zou uitbetaald zijn. Zou er toch nog eens 40000€ bij verdwenen zijn van de oorspronkelijke rekening. Bij de vraag aan de notaris om een inkijk te krijgen in de rekening hebben we als antwoord gekregen dat zij niets kunnen doen. De inboedel was ook al weg of vervangen door iets anders. Deze persoon en haar zoon waren de enige van de 4 die op de hoogte waren van het testament en dat alles door 4 gedeeld moest worden. Wat kunnen wij ondernemen. Bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 feb 2019 13:18

Misschien/waarschijnlijk heeft nonkel dat gewoon weggegeven. Zijn goed recht om dat te doen.
Aangezien hij geen kinderen heeft zal dat geen gevolg hebben, want geen reservataire erfgenamen.
De notaris heeft correct geantwoord.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

katwezel
Berichten: 375

#3 , 10 feb 2019 13:48

Vraag gewoon bij de betrokken bank de uittreksels van de afgelopen jaren en je weet direct naar waar / wie het het geld is gegaan (je hebt wel een attest van erfopvolging nodig)

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 10 feb 2019 13:57

Vraag gewoon bij de betrokken bank de uittreksels van de afgelopen jaren en je weet direct naar waar / wie het het geld is gegaan (je hebt wel een attest van erfopvolging nodig)
Maar TS kan daar geen rechten uit putten.
Zij is geen reservataire erfgenaam.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Fiepersons
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 feb 2019 17:05

Ik heb meer dan een vermoeden dat diverse waardevolle goederen uit de erfenis verduisterd werden door de zus en broer van mijn overleden vriend met wie ik wettelijk samenwoonde.... Ik heb meer dan een vermoeden dat in de vennootschap van mijn overleden vriend gefoefeld werd ten nadele van mijn overleden vriend. Ik poogde via een advocaat een kortgeding in te spannen. Gedwongen verkoop van aandelen. Ik had honderden bewijzen dat de drie niet overeenkwamen en dat er gefoefeld werd. Maar de zus en de broer hebben mijn vriend ervan overtuigd niet te procederen. Het kortgeding staat nog op de rol. Nu is hij overleden en nu spannen de dochter van mijn vriend, zijn zus en broer samen -tegen mij in. Kan ik naar een onderzoeksrechter gaan? De dochter bedriegt mij, benadeelde haar zieke vader op een schandalige wijze. De dochter bedreigt mij via haar advocaat. Ze wenst hier alles te komen oppladen. De dochter heeft mij bestolen. De dochter heeft haar vader gestalkt op zijn doodsbed aangaande de erfenis. De dochter heeft mijn e-mail gehackt. Ze kocht een iPhone voor haar doodzieke vader en maakte een apple-ID op mijn gsm zodat ze mij kon traceren via de iPhone van haar vader (die deze nooit gebruikte). Ze belaagden mij hier met 7 mensen toen mijn vriend aan het sterven was, voor en na de begrafenis. Ze bedreigde mij voortdurend. Wat kan ik doen?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 feb 2019 17:31

Gelieve een eigen topic te beginnen ipv er een te kapen van een andere gebruiker. Is een pak vriendelijker.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”