Geboortecadeau

Nejrof
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geboortecadeau

#1 , 05 feb 2019 09:36

Hallo,

Ik heb even een dingetje dat ik van me af wil schrijven.

Ik zal het proberen beknopt te houden.

Het zit zo dar onze familie serieus in ruzie zit en dit zou mijn man en mijn schuld zijn. Het gaat echt over iets stoms.

Mijn zus die in dublin woont en ik nooit zie is bevallen. We hebben hen een cadeau van de geboortelijst gekocht van bijna 30 euro en een kaartje gestuurd. Mijn moeder en zus zijn nu kwaad op ons want dit is te weinig. Na 1 dag van ontvangst van het geboortekaartje kwam mijn moeder al langs om te zeggen dat we zo snel mogelijk iets van die lijst moesten kopen want ze hadden dit dringend nodig!!
Na het cadeau te geven stond ze terug aan de deur om me de huis vol te schelden dat dit te weinig was.

Nu moet je weten, ik heb die baby nog niet gezien en mn zus ook al een jaar niet. Ze was na 3 weken bewust zwanger van haar vriend. Die vriend hebben we al helemaal nooit gezien want die geraakt ons land blijkbaar moeilijk binnen. Een babyborrel is ze ook niet van plan te geven.

2 jaar geleden trouwden mijn man en ik na 6 maanden en de hele familie was boos op ons dat we zo snel trouwden. We mochten ons niet zo snel binden zeiden ze. Na 3 weken was mn zus zwanger en iedereen vond dit doodnormaal en dik ok. Nu kregen we voor ons huwelijk 250 euro van mn zus, we gaven ook een groot feest. We waren zeker van plan dit bedrag oon aan haar te schenken als ze trouwt. Maar wij vinden dit wel iets heel anders. Ze geeft geen babyborrel, ik zag ze niet als ze zwanger was, ze komt pas over een halfjaar eens op bezoek in belgie met het kind, en nu verwachten ze van ons dat we op zn minst 200 euro schenken.

Sorry het is niet zo beknopt uitgelegd. :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 feb 2019 09:46

En wat is exact uw vraag?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Nejrof
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2019 10:43

Wizardgandolf, dat er dus ruzie zou zijn door onze schuld, door het ‘te goedkope’ geboortecadeau. Zoals ik al zei in het verhaal, ze verwijten ons dit.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 05 feb 2019 10:49

en wat is je juridische vraag? wil je ze aanklagen?

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 05 feb 2019 10:50

Wizardgandolf, dat er dus ruzie zou zijn door onze schuld, door het ‘te goedkope’ geboortecadeau. Zoals ik al zei in het verhaal, ze verwijten ons dit.
Er is jammer genoeg geen wetgeving die iets zegt over familiruzies, noch over hoe veel een cadeau zou moeten kosten bij huwelijk of geboorte van een kind.

Wij kunnen hier enkel zeggen dat het jammer is dat er in de familie ruzie is over zo'n bagatel. Hoeveel een cadea zou moeten kosten, daar ga ik me helemaal niet over uitspreken.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

willyboy
Berichten: 897

#6 , 05 feb 2019 10:59

Ons tommeke heeft nieuwe account aangemaakt

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 feb 2019 11:37

Mevrouw, ik vind het spijtig al die familieruzies ( spreek uit ondervinding ). Maar hoeveel jullie geven als cadeau heeft niemand anders dan jullie zelf om over te beslissen. Niemand heeft zich te mengen in uw persoonlijke zaken. Doe gewoon wat jullie het beste vinden.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”