Schenking en nieuwe wetgeving

bartdc123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schenking en nieuwe wetgeving

#1 , 02 feb 2019 16:58

Beste,
Kan iemand mij zeggen in welke mate de prijs van een gemiddelde bouwgrond sinds 2009 geëvolueerd is. In dat jaar Schonken mijn ouders een bouwgrond aan mijn broer. Die werd in de schenkingsakte gewaardeerd op 150000 euro. Volgens de oude wetgeving zou de grond geherwaardeerd worden op het moment dat de erfenis open valt. Bij de nieuwe wetgeving gaat men uit van de waarde in de akte toen, vermeerderd met de gezondheidsindex. Ik vrees dat dit in mijn nadeel zal uitdraaien aangezien de prijs van bouwgronden een andere evolutie heeft gekend dan de gezondheidsindex. Maar ik zou graag precieze cijfers hebben om het probleem bij mijn ouders aan te kaarten. Vandaar mijn vraag. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 02 feb 2019 17:18

"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”