Verbouwingen

Vlinder2019
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verbouwingen

#1 , 01 feb 2019 08:50

Het huis is van mijn partner . Wij zouden verbouwingen wíllen doen . Ikzelf heb 2 kinderen en hij uit een vorig huwelijk ook 2 . Wij zijn wettelijk samenwonend .
De verbouwingen gaan wij voor gaan lenen , kunnen wij lenen op zijn lopende lening voor de verbouwingen en de factuur dan op mijn naam?
Het is de bedoeling om mijn kinderen hun erfenis gelijk te krijgen met zijn kinderen . Of miet ik daar apart voor gaan lenen . Spaargelden staan ook allemaal op mijn naam.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2019 09:05

Ik vrees dat de bank daar niet mee akkoord zullen gaan, je man leent maar de factuur staat op een andere zijn naam.
Zou je niet beter samen lenen en een gemeenschappelijke factuur hebben .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 feb 2019 09:44

Als zijn lening gebruikt wordt, zullen de facturen, om in aanmerking genomen te worden, ook op zijn naam moeten staan. Anders kan je aannemersfacturen van de hele straat inbrengen.

Reclame

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2019 10:51

idem voor de premies. De houder van het zakelijk recht (= de eigenaar van de woning) moet de premie aanvragen, maar dan moeten de facturen wel minstens ook op zijn naam staan. Dat jouw naam daar bij zou staan is niet zo erg.

Ik denk dat je best zou praten met de notaris.

Wat bijvoorbeeld als jullie toch uit elkaar zouden gaan, of jouw partner komt eerder dan jou te overlijden?

Sirkii
Berichten: 5410

#5 , 01 feb 2019 12:52

Je gaat best langs bij de notaris om het huis (deels) gemeenschappelijk te maken. Het percentage (50/50 of een andere verhouding die beider inbreng reflecteert) kies je zelf. Notaris kan advies geven. k Veronderstel dat de aktekosten voor wettelijk samenwonenden dezelfde zijn als voor gehuwden (+-500€) maar ben daarvan niet zeker.

Vlinder2019
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 feb 2019 09:14

Ja dat is het hem juist , om de erfenis van mijn kinderen gelijk te krijgen moet ik dat op mijn naam.laten zetten , anders word de verdeling ook naar zijn kinderen gedaan en dat is niet de bedoeling . Het is de bedoeling dat ze ongeveer evenveel kunnen krijgen .
Bedankt voor de reactie

Vlinder2019
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 feb 2019 12:00

Bedankt voor de reacties . Ik ga het inderdaad eens gaan navragen bij de notaris , wat mijn opties zijn . Dat zal het veiligste zijn 😉

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”