geld geven nichtje

torhoutoost
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

geld geven nichtje

#1 , 11 jan 2019 13:33

Aan mijn nichtje wil ik een renteloze lening toestaan zonder notaris.Kan ik een handgeschreven document waarin wij beiden ondertekenen laten registreren of is er een andere mogelijkheid?
Dank Ronny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2019 13:53

Dat kan zeker en vast. Zelfs een getypt document waarin alle gegevens en voorwaarden/afspraken vermeld staan.
Uw volledige gegevens en haar volledige gegevens, ook de terugbetalingsvoorwaarden specifiërenen desgevallend het doel van de lening. Beide dateren en akkoordverklaring en handtekenen. Paraf op elke blz.
In 2 exemplaren, voor beide eentje.
Ik heb dit ook reeds gedaan, dus best mogelijk en is zonder kosten voor beiden.

torhoutoost
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2019 15:42

Dank voor de toelichting,maar kan men dat papier laten registreren bij de registratie of bestaat zulks niet meer?

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2019 16:48

U kunt het contract zeker laten registreren op het registratiekantoor in uw buurt. Is een klein bedrag vast recht te betalen. Dit kan in het belang zijn van uw erfgenamen indien u plots moest overlijden ( hopelijk niet ), dan hebben zij een bewijs van een actief in uw erfenis.
Ook de terugbetalingen per overschrijving vragen, is steeds een bewijsstuk.
Dit gezegd, omdat ik natuurlijk uw familiale situatie niet ken.

torhoutoost
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2019 10:06

Dank U, ben geholpen

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”