Naakte eigendom

Elisheva
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Naakte eigendom

#1 , 27 dec 2018 12:28

Ben ik verantwoordelijk om via het kadaster te melden dat het naakte eigendom dat ik geërfd niet correct aangemeld stond/staat bij het kadaster na renovatie werken die gebeurd zijn voor de vereffening ? Zal ik een boete krijgen of achterstallig kadastraal inkomen moeten betalen, de dag dat ik volle eigenaar word ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 dec 2018 12:47

De dag dat u volle eigenaar bent is alleszins niet bepalend, u bent nu ook al eigenaar.
Indien men verbouwingen laat uitvoeren dan moet men die melden als ze vergunningsplichtig zijn en daarna wordt in principe het KI automatisch aangepast.
Maar u hebt geen verbouwingen laten uitvoeren...
dus moet u niets aangeven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Elisheva
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2018 15:44

Ok! Hartelijl dank.

Reclame

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 dec 2018 16:05

Sowieso moet je als blote eigenaar geen onroerende voorheffing betalen. Wanneer je volle eigenaar wordt, zal je slechts aansprakelijk zijn voor de onroerende voorheffing die vanaf 1 januari nadien ingekohierd wordt. Alle onroerende voorheffing die dateert van voor die datum is voor de vruchtgebruiker. Wees dus niet ongerust.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”