uitvoeren testament

panda111
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uitvoeren testament

#1 , 12 nov 2018 20:45

vorig jaar oktober stierf mijn nonkel, zijn echtgenote was reeds een jaar eerder overleden. Wij waren op de hoogte van het testament en wisten dat er een deel ( het huis van mijn nonkel) naar een goed doel gaat en de rest, een geldsom, gaat verdeeld worden onder mijn vader, een nicht van mijn tante (zijn overleden echtgenote) en mezelf.

inmiddels zijn we iets meer dan een jaar verder en zit er geen schot in de zaak. Kom op tegen kanker heeft het huis te koop gezet en er is ook maandenlang gezocht naar de nicht, zij woont in Frankrijk en vandaar dat het redelijk lang duurde om haar te vinden, een advocaat gaat haar vertegenwoordigen.

Vorige week belde ik naar de notaris voor een update en kreeg ik te horen dat nu eerst het huis moet verkocht zijn eer er iets word uitbetaald aan de 3 erfgenamen.
Mijn vraag is nu, is dit een normale gang van zaken en hoe lang kan dit doorgaan? Het goede doel heeft het huis geerfd, en wij 3en zouden een geldsom erven, zijn toch twee verschillende dingen.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik kan erven vroeg ik mij ook af of de notaris het misschien op de lange baan probeert te schuiven, gaan er misschien nog notariskosten moeten betaald worden door de erfgenamen?
Alvast bedankt voor alle info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 nov 2018 08:40

gaan er misschien nog notariskosten moeten betaald worden door de erfgenamen?
De notaris werkt alsnog niet gratis. :(

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”