Buiten schot

Take2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Buiten schot

#1 , 02 nov 2018 05:30

Een tijdje terug is mijn oom (de broer van mijn vader) overleden. Zijn vrouw was een een jaar ervoor overleden en zelf hadden ze geen kinderen. Bij nazicht bleken mijn 2 broers en ik de laatste in de tel. Dezelfde dag van zijn overlijden was het me duidelijk dat mijn broers grote lege zakken hadden en is de ruzie ontstaan. Volgens mijn weten is er geen testament. Na de begrafenis heb ik niets meer vernomen en er waren enkele dingen mij toegedaan dat ik eigenlijk liever geen onderonsje met mijn broers wilde. Zijn zij in de mogelijkheid om voor de erfenis mij buiten schot te zetten? Indien niet bestaat er een vervaldatum om een bezwaarschrift in te dienen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 02 nov 2018 12:55

Uw broers kunnen u niet onterven.
Als er een testament zou zijn waarin u niet vermeld wordt gaat u evenwel nooit iets horen over die nalatenschap.
Ik zie niet in waar en op welke grond u een bezwaarschrift zou kunnen indienen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2018 19:52

Een gratis manier om te weten of er een testament is: vraag een attest van erfopvolging aan op een kantoor van Rechtszekerheid. U vermeldt de 3 neven (waaronder u) als erfgenaam; maar uw handtekening alleen is genoeg. Als u een attest krijgt, is er geen testament gekend. Is er wel een testament, dan krijgt u geen attest.

Reclame

Take2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2018 20:04

Dat is dan het probleem, volgens mijn advocaat is er geen testament en toch ben ik nergens op de hoogte van gebracht. Welke stappen kan ik ondernemen om op de hoogte gebracht te worden indien er een verdeling was? De behandelende advocaat... daar begin ik grote twijfels over te hebben, echt helpen doet ie niet en om de haverklap een andere advocaat raadplegen, zij werken niet gratis.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 nov 2018 09:02

Laat uw notaris dat opzoeken. Die is beter thuis in deze materie, en zal minder kosten

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”