Moeder is juist overleden en we zijn met 4 kindere de jongste dochter heeft altijd een volmacht gehat over de rekening

Zinajessy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Moeder is juist overleden en we zijn met 4 kindere de jongste dochter heeft altijd een volmacht gehat over de rekening

#1 , 16 okt 2018 19:43

Moeder is juist overleden en we zijn met 4 kindere de jongste dochter heeft altijd een volmacht gehat over de rekening van moeder en heeft alles uitgevoerd zoals moeder dat beveelde nu is er een docht die de 3 laatste maande wil zien ( haar man) maar we willen niet dat hij er zig mee bemoeit heeft zij het recht of is het beter dat we het over geven aan de notaris en dat zij het daar kan inzien zonder hem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 16 okt 2018 20:41

Best alles via een notaris.
Uiteraard hebben alle kinderen recht op inzage van alle de rekeningen tot 10 jaar terug.

Zinajessy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2018 10:13

Ok dat alle kindere inzagen hebben ben ik volledig me akkoord maar vind niet dat een aangetrouwde da recht heeft toen mijn vader overleed 17j gelede was vader nog geen uur dood of hij stond al aan de bank als zij die wil inzien dan kan ze die opvragen aan de bank toch??

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 17 okt 2018 15:51

Een schoonzoon of -dochter heeft geen enkel recht bij een nalatenschap. Indien een schoonzoon zijn vrouw kan doen vragen te stellen, is er een andere situatie. Maar hij heeft geen recht op informatie.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”