belasting

chantaltiti
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

belasting

#1 , 10 okt 2018 19:11

hello

mijn vader is overleden de 4 de augustus ik zelf en mijn zus dragen de naam niet van ons vader mijn vader moet + - 80 € betalen voor de beslastingen nu heeft mijn nonkel dus de broer van mijn vader zijn zuster en mijn nicht hebben een brief gekregen om dit som te betalen moeten ze dat doen dit is mijn vraag wat moeten we doen mijn vader had niet veel geld om zijn rekening wand alle rekeningen dat we gekregen hebben van ons vader hebben we aan de bank afgegeven maar er is geen geld meer er is nog 2 maand waarborg op en rekening maar ik en mijn zus krijgen het geld niet omdat we zijn naam niet dragen anders had ik het daarmee betaald en nog iets de huisbaas van mijn vader die vraagt ook voor zijn 3 maand waarborg die persoon is geen mens voor mij
grts chantal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 10 okt 2018 19:28

Laat al eens uw computer nazien op het goed functioneren van de leestekens ;-). Leest makkelijker.

Als er niets is (en je bent dat zeker) verwerp je best onvoorwaardelijk de erfenis. Dit moet via een notaris. Je moet dan niet opdraaien voor de schulden en de verhuurder moet naar de vrederechter om het pand vrij te krijgen (zijn probleem ...)

Let wel. Als je al daden van erfopvolging gesteld hebt (huis leeggemaakt, huur opgezegd, ...) dan kan je niet meer verwerpen en zal je de rekeningen moeten betalen waarvoor onvoldoende geld bij vader was.

Ook als je verwerpt moet je de begrafenis en de laatste ziekenhuisrekening betalen.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 10 okt 2018 19:31

proficiat aan sirkii die toch de moeite doet om dit te lezen!!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 10 okt 2018 19:31

Bent u wel erfgenaam want waarom zouden zijn broer en de nicht van vermoedelijk een voor-overleden broer of zus de rekening krijgen en jullie niet?

Sirkii
Berichten: 5414

#5 , 10 okt 2018 19:32

]Laat al eens uw computer nazien op het goed functioneren van de leestekens ;-). Leest makkelijker.

Je nonkel kreeg brieven ... als je geen wettelijke erfgenaam bent omdat je officieel uw vader zijn kind niet was dan heb je met decafwikkeling van de erfenis niets te maken. Het gegeven dat uw nonkel aangeschreven werd suggereert dit. Dat je eventueel meehielp om het appartement op te ruimen verandert hier niets aan.

Als er niets is (en je bent dat zeker) en je bent erfgenaam dan verwerp je best onvoorwaardelijk de erfenis. Dit moet via een notaris. Je moet dan niet opdraaien voor de schulden en de verhuurder moet naar de vrederechter om het pand vrij te krijgen (zijn probleem ...)

Let wel. Als je erfgenaam bent en al daden van erfopvolging gesteld hebt (huis leeggemaakt, huur opgezegd, ...) dan kan je niet meer verwerpen en zal je de rekeningen moeten betalen waarvoor onvoldoende geld bij vader was.

Ook als je verwerpt moet je de begrafenis en de laatste ziekenhuisrekening betalen als je erfgenaam bent.

Ben je erfgenaam?

PS. Franciscus was me voor met de vraag of je wel erfgenaam was ;-)

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 11 okt 2018 16:32

Er is idd waarschijnlijk geen officiële band tussen TS en de overledene. Anders hadden die betrokken diensten hen gevonden en aangeschreven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”