erfenis

sbcd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfenis

#1 , 10 okt 2018 06:56

beste
mijn vraag gaat over mijn inziens een verborgen schenking en is namelijk het volgende
onze beide ouders hadden een woning waar ze woonden en hadden nog een tweede woning
mijn zuster die in de jaren 80 is gehuwd en ondertussen gescheiden heeft altijd in de tweede woning met toestemming van de ouders gratis gewoond zonder dat ze daar huur voor betaalde
in 2012 is mijn vader komen te overlijden en in 2014 is ons moeder komen te overlijden
alles is netjes in gelijkheid verdeeld de oudelijke woonst is verkocht en de gelden verdeeld zonder onderscheid
mijn zuster is in de tweede woning blijven wonen tot in 2016 zonder dat ze mij huur heeft vergoed
de tweede woning hebben we nog steeds en word nu verhuurd en de opbrengst word verdeeld in twee
mijn zuster heeft kosten gemaakt aan het huis ergens in 2013/14 zonder goedkeuring van mij en als ik haar daarover aanspreek zegt ze dat ze die veranderingen mocht doen van ons moeder en dat het in de periode is gebeurd dat ons moeder is komen te overlijden
nu heb ik haar aangesproken om mij toch eventueel een vergoeding te geven voor de twee jaar dat ze de woonst gebruikt heeft na dat ons moeder is gestorven maar dat weigert ze dit te doen zonder aftrek van die kosten die er gemaakt zijn door haar ( ik schat rond de 8000 euro)
ze heeft geen bewijs dat ze die goedkeuring had van ons moeder en ook weet ik niet of de veranderingen zijn betaald door haar of door ons moeder,wanneer dit moet worden opgevraagd bij de bank dan zijn daar kosten aan verbonden
mijn vraag is nu de jaren dat ze er gewoond heeft toen mijn ouders leefden word dit aanzien als zijnde een schenking die ze reeds heeft gekregen of zou een rechter dit negeren omdat dit werd goedgekeurd door de ouders
de twee jaar dat ze er gewoond heeft na de dood van ons moeder moet ze mij wel vergoeden denk ik alleen heb ik zo iets van als het gerechtelijk gaat wat kost het dan en wat brengt het op mss steek je er nog aan toe
ik heb reeds eens proberen te bemiddelen zonder derden maar het brengt niks op
nu heb ik reeds vernomen dat dit alles moet worden vastgelegd net na het overlijden maar mijn zuster was alleen en had ook kinderen dus had ik er een zekere zin medelijden mee waardoor ik dit allemaal niet wou doen zodoende ik geen ruzie zou veroorzaken
nu zijn we enige tijd verder zijn haar kinderen het huis uit en heeft ze een nieuwe vriend waar ze is ingetrokken in 2016 en maakt ze ruzie naar mij toe,en waar ik moeilijk over kan is dat ze reeds zoveel bevoordeeld is geweest
graag zou ik jullie bevindingen horen en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 15 okt 2018 14:56

Best eens een notaris raadplegen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”