aangaande wie is eigenaar woning

misere71
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aangaande wie is eigenaar woning

#1 , 17 sep 2018 14:49

goedendag ik ben vruchtgebruiker van een woning eigenares overleden 2016 februari de erfgenaam haar broer en zijn zoon ze weigerden de erfenis nu is mijn vraag ik weet nog steeds niet na meer dan 2 jaar wie de eigenaar is mijn notaris weet niet wat of hoe ook de notaris van de erfgenamen geeft geen antwoord hopelijk hebben jullie een oplossing vgrt louis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 sep 2018 15:58

PUNTEN, KOMMA'S en HOOFDLETTERS

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 17 sep 2018 16:18

Zover ik kan zien bent u op dit ogenblikm.i. nog volop en ongehinderd vruchtgebruiker, dus voorlopig moet u zich geen zorgen maken.

Het kan wel een probleem worden wanneer er zich een probleem voordoet ivm zware herstellingen en dergelijke.

Wie er ook naakte eigenaar is, het vruchtgebruik blijft u toekomen; en wel degelijk ongestoord vruchtgebruik.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 17 sep 2018 18:10

Eens navragen bij het hypotheekkantoor wie nu blote eigenaar is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 sep 2018 19:59

Het hypotheekkantoor kan niet helpen in deze situatie. In België worden erfenissen niet genoteerd bij de hypotheekbewaarder. Wel bij Rechtszekerheid (vroeger: de Registratie), maar dan enkel als er een aangifte van nalatenschap werd ingediend bij Vlabel. Bel eens naar de 1700-lijn (erfbelasting) en vraag naar de dossierbehandelaar van de nalatenschap van de blote eigenaar. Vraag of zij al een erfgenaam hebben gevonden: ze zullen U niet willen zeggen wie dat is (als ze er één kennen), maar als zij (Vlabel) geen erfgenaam vinden moeten ze aan de Domeinen (FOD Financiën) vragen of de Belgische staat die erfenis wil. Vraag of de Domeinen al gereageerd hebben op de vraag van Vlabel.

(PS lang leve de Belgische staatsstructuur)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”