Levensverzekering afgesloten na vooroverlijden van een begunstigde

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: Levensverzekering afgesloten na vooroverlijden van een begunstigde

#16 , 17 sep 2018 21:30

Ik hoop dat één en ander in orde komt, op basis van welk reglement of wet ook. Hier is er een voordeel dat er geen kind bij naam is vernoemd. Indien dat wel was gebeurd, moet men zich baseren op het vermelde arrest. Het principe daar is eigenlijk dat er een wezenlijk deel is onttrokken aan de fictieve massa. En dat dient hersteld!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dd/jc
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 okt 2018 08:22

Beste allen,

Van harte bedankt voor alle ondersteuning en advies die we langs deze weg kregen. Na lang aandringen bij de verzekeringsmaatschappij kregen we gisteren van hen de bevestiging dat ze effectief een fout maakten en dat ze deze zullen rechtzetten.
Wij zijn natuurlijk enorm opgelucht, wetende dat onze grootmoeder nooit de intentie zou hebben gehad ons te benadelen.
De info die we hier kregen sterkte ons in onze overtuiging om verder te gaan en zorgde er voor dat we de maatschappij met onderbouwde argumenten tegemoet konden treden. De letterlijke verwijzing naar het artikel uit de verzekeringswet was hier volgens ons doorslaggevend.

VAN HARTE BEDANKT

Dd/jc en zus en broer

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”