erfrecht tussen broer en zus

zeekind
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

erfrecht tussen broer en zus

#1 , 13 sep 2018 00:11

Goedenavond, ik zou graag wat informatie krijgen over een erfenis kwestie, het is namelijk zo, mijn ouders zijn al 40 jaar getrouwd,met gemeenschap van goederen, en bezitten samen een appartement,en mijn moeder heeft redelijk wat spaargeld, en ik hun dochter heb inzage in alles en ook op alle rekeningen volmacht, en ben dus van alles op de hoogte, en tot voor kort ging dit goed,maar mijn vader heeft nog een zus, en die begint zeer lastig te doen, ze wil ook inzage in alles en zelfs volmacht, zoals ik, maar mijn moeder en ik vertrouwen haar absoluut niet, en laten haar dus niets zien, nu is ze mijn vader aan het bewerken, ze zet hem tegen mij en mijn moeder op, en ik woon terug in bij hen vanwege een relatiebreuk en betaal huur en heb daar bewijs van,en ze wil toch dat ik verhuis,zodat zij in mijn kamer kan logeren als ze daar zin in heeft, want wij wonen aan de kust, dan kan ze natuurlijk goed spioneren, en gratis hotel ! en hij geeft haar altijd gelijk,en nu is ze erop uit,dat zij ook zou erven, en wil zelfs inzage in alles krijgen desnoods via de rechtbank, zei ze tegen mij,kan ze dat?,en kan mijn vader mij onterven en mijn deel aan haar geven ? zo ja, wat kan ik of mijn moeder hieraan doen ?alvast erg bedankt voor de info.groetjes Evi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 sep 2018 22:43

Uw tante is geen bevoorrechte erfgenaam. Zij kan alleen erven als uw vader of/en uw moeder haar vermelden in een testament. Tante heeft niks te eisen. Zij kan maximum de helft erven van hetgeen elk ban uw ouders nalaten. En deze maken aparte testamenten.
De rechtbank zal haar niets toekennen of toelaten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

zeekind
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2018 18:14

Beste, heel erg bedankt voor deze zeer duidelijke uitleg, dan kan ik mijn moeder gerust stellen, en dan kan ik nu vooral mijn tante op haar plaats zetten, prettig weekend, groetjes Evi

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”