erfgenaam buiten Europa

patrickdc
Topic Starter
Berichten: 4

erfgenaam buiten Europa

#1 , 11 sep 2018 11:53

In november 2017 overleed mijn vader (moeder overleed 5 jaar geleden) . Mijn broer waarmee ik geen contact meer heb schakelde een notaris in om alles te regelen. Aangezien deze notaris niet reageerde op mijn vraag voor wat informatie schakelde ik zelf een notaris in, deze krijgt blijkbaar ook nauwelijks informatie van m'n broer's notaris. Op mijn uitdrukkelijke vraag werd de erfbelasting net op tijd betaald in juni. Sinds dan is er opnieuw "stilte" . Op mijn vraag wat nu de stand van zaken is (1 maand geleden) kreeg ik (en mijn notaris) tot heden geen antwoord . Ikzelf woon buiten Europa en ik gaf een volmacht aan de notaris van mijn broer (via mijn notaris)
vraag : Is er een bepaalde reden waarom het vrijgeven van de gelden zolang duurt, waarop wacht men nog ? Er zijn slechts 2 erfgenamen en de erfenis is enkel een bankrekening waarvan mijn broer reeds 2/3 ontving als schenking, 2 jaar geleden .(voor hem blijft er dus niet veel over)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding