Wie betaald begrafeniskosten?

CVdv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wie betaald begrafeniskosten?

#1 , 28 aug 2018 23:23

Geachte,
Mijn schoonbroer is onlangs overleden en hij was alleen. Hij heeft een vader, 3 broers en 1 zus, moeder overleden. Met de vader en 2 broers had hij geen contact meer. De broer en zus hebben de begrafenis geregeld. Nu had hij zelf niet genoeg geld om de begrafenis te betalen. Wat hij had is wel gebruikt en het andere deel hebben de broer en zus bijgelegd, zodat de begrafenisondernemer zijn centen heeft gekregen. Nu is er ons gezegd geweest dat iedere erfgename, dus eigenlijk 3 broers, 1 zus en de vader allemaal hun deel moeten betalen voor de begrafenis? Klopt dit? En Zoja, hoe kunnen we achter het adres van 1 van de broers komen, vermits we hier geen gegevens van hebben? Ze zijn wel allemaal naar de begrafenis geweest. Dank bij voorbaat. Vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 sep 2018 11:32

Ik denk dat je hier al veel antwoorden op uw vragen zal vinden:
https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... eniskosten

De notaris die de erfenis afhandelt zal normaal gezien het adres van alle ergenamen wel hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”