Nalatenschap

Marcella & Freddy
Topic Starter
Berichten: 9

Nalatenschap

#1 , 28 aug 2018 13:05

Geachte, op datum van 28/06/2017 is mijn moeder overleden en ben ik ingelicht op 4/08/2017 door een notaris die ik niet kende maar wel mijn broer heeft aangesteld. Mijn moeder heeft mij volledig willen onterven door een testament te schrijven dat alles naar mijn broer moest gaan, en ik ben volledig buitenschot gezet. Nu is de levensverzekering van mijn moeder volledig uitbetaald aan mijn broer waar ik niet van op de hoogte was, is dat normaal en alsook inboedel verdwenen juwelen enz. Ik ontvang nu van de desbetreffende notaris dat ik begrafeniskosten moet betalen, en kosten notaris ook terwijl ik niemand heb aangesteld en of opdracht heb gegeven? Ben ik nu helemaal onterft of moet er mij iets toekomen? En moet ik deze kosten betalen of niet? Verblijf met vriendelijke groeten en kijk uit naar uw reactie, Freddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 28 aug 2018 13:17

Om te beginnen met de levensverzekering, werd u rechtstreeks of onrechtstreeks aangeduid als begunstigde? Dus bij naam of gewoon onder de noemer "de kinderen" ?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 28 aug 2018 14:14

Maar u hebt dus uiteindelijk wel iets geërfd buiten de verzekering?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 28 aug 2018 19:22

Beste, u moet minstens 1/3 ontvangen van de volledige waarde van de erfenis. Als dat niet zo is, dient u best bezwaar in. Te beginnen bij de notaris. Begrafeniskosten worden in eerste instantie betaald met gelden aanwezig in de nalatenschap. Als dat niet kan, worden de kinderen aangesproken om te betalen, ook al hebben ze niet of weinig geërfd.

Levensverzekering : was dat een verzekering met jaarlijkse polis of gaat het om een tak21- verzekering? In dit laatste geval moet jij daar ook een deel van krijgen.

Als u vermoedt dat het om een vrij redelijke som gaat, spreek een andere notaris aan om u te helpen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”