gift van een huis en in onverdeeldheid treden.

21dr2
Topic Starter

gift van een huis en in onverdeeldheid treden.

#1 , 26 mar 2008 22:53

Beste Forumleden;

Ik heb ook zo een vraag in verband met gift van een huis en in onverdeeldheid treden.

Ik heb een huis geërfd die ik nu wil verkopen aan mijn kind, een ander oudste) kind heeft reeds een huis gekocht van de overledene nu zou ik voor ieder gelijk willen doen en mijn tweede kind en absoluut niet het onderste uit de kan halen en het huis dus aan een evenredige prijs verkopen laat ons zeggen 56’000€
Zou dit daad werkelijk goedkoper zijn dan het gewoon verkopen?
Wat zijn de voor en nadelen?
Naar het schijnt kan hij dan maar voor de helft een hypotheek nemen aan gezien het ander kind de andere helft krijgt nochtans zou deze dan in onverdeeldheid treden?
Kan ik mijn tweede kind het geld lenen, maar hoe kan/moet ik dit dan doen om alles reglementair te laten verlopen, (in verband met verplichte betalingen, overlijden van gelijk wie, en wat dan)?
Kan ik deze ook een hypothecaire lening geven zodat hij dit ook zou kunnen in steken bij zijn personen belastingen?
Ik weet het, het is veel wat ik hier allemaal vraag, maar ik hoop tocg een klein beetje geholpen te worden. :oops:
Bij voorbaat bedankt voor de respons :wink:
Mvg. 21DR2 :wink:

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding