Verkoop huis

De tender
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis

#1 , 20 aug 2018 22:32

Mijn moeder is overleden in 2016 op 31 september..zij is getrouwd al meer dan 30 jaar en woonde in het huis dat hij samen met zijn ex vrouw die intussen al 10 jaar overleden is.. naar het schijnt is het huis van hem en zijn drie kinderen.. maar nu is mijn vraag zij heeft (mijn moeder dus) daar 30 jaar in geleefd als echtegenote van hem en ook dat zij geld in dit huis gestoken heeft ..ik bedoel veranderingen aan laten doen dit wel al een tijd lang geleden..huis staat nu te koop omdat hij dement is en leeft nu in een home ..kunnen wij aanspraak maken op dit huis of niet of eventueel een percentage op krijgen .. ze heeft er tenslotte ook gewoond en geleefd..wat Zijn ons rechten nog ..vind het wel raar dat er geen testament gevonden of geschreven is..kan ik dat nagaan bij iemand want eigenlijk weet ik weinig of niks van deze zaak.. weet wel dat wij ik en mijn zus geerfd hebben van ons moeder... maar zij hebben meer gekregen dan wij klopt dit..graag wil ik meer weten van dit alles..dank u en tot hoors..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 21 aug 2018 11:33

Zou het mogelijk zijn het verhaal wat systematischer en duidelijker uit te werken ?

Je moeder was al meer dan 30 jaar getrouwd met een man die samen met zijn ex-vrouw die al 10 jaar gestorven is een huis had ? en hij heeft drie kinderen met zijn ex-vrouw ? Wie zijn "zij" die meer gekregen hebben ? Eerlijk, ik krijg er kop noch staart aan ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 22 aug 2018 08:02

Beste

in een poging tot vertalen vermoed ik dat uw moeder woonde in een huis dat niet haar eigendom was. Maar wel de eigendom van haar man die intussen al meer dan 10 jaar overleden was.
In die zin zou zij het vruchtgebruik genoten hebben als weduwe. Maar het was niet haar eigendom en zal dus inderdaad naar de erfgenamen van die man gaan.
het feit dat zij als vruchtgebruiker een aantal kosten deed (die trouwens mogelijk wettelijk verplicht zijn http://www.elfri.be/artikel/vruchtgebru ... erstelling ) genereert geen eigendomsrechten op het huis. Informatie kan u natuurlijk krijgen bij de zaakwaarnemende notaris die waarschijnlijk de erfenis afhandelde. Maar wat betreft de eigendom van de man was u geen erfgenaam en zal u geen info krijgen. Net zomin als ik info krijg over een erfenis die me niet toekomt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”