Erfrecht

vandevoorde94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfrecht

#1 , 20 aug 2018 16:55

Beste

Mijn schoonvader is overleden en schoonmoeder is in rusthuis en dementerend.
Mijn man heeft nog 4 broers en zussen en willen de serren van het ouderlijke bedrijf afbreken maar mijn man is niet akkoord en wil de eigendom verkopen zoals het nu is, dus geen duizenden euro's aan kosten uitgeven.
Wat kan en mag.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 21 aug 2018 13:56

Zolang moeder leeft, kan hij dat niet eisen. Tenzij er een bewindvoerder zou worden aangesteld die in haar plaats mag handelen. Via de vrederechter te regelen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 21 aug 2018 14:12

Trouwens, eens de toelating bekomen, hebben de broers en zussen er volgens mij alle belang bij om die serres (allicht verouderd) eerst te laten afbreken en de grond vrij te maken. Er is een goede kans dat die "duizenden euros" investering er in veelvoud terug uitkomen wegens gemakkelijker verkoop, en betere prijs.

Reclame

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2018 15:58

En steek alvast uw licht eens op bij de dienst stedenbouw/omgeving hoe het zit met de voorschriften op het perceel grond. Dat zal in zeer sterke mate bepalen wat de waarde van de grond is.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”