Erfenis

woman83
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 24 jul 2018 00:08

Het gaat over erfenis van mijn vader.
Mijn ouders zijn al heel lang gescheiden toen ik nog in de lagere school zat.
Mijn vader is overleden op 17 juni 2018. Ik had hem al jaren niet meer gezien omdat hij dat niet wilde.
Ik heb een halfbroer die voor hem zorgde en hij heeft contact opgenomen met mij via zijn notaris om mij mee te delen dat onze vader is overleden. Ik ken mijn halfbroer niet, ik heb hem lang geleden enkele keren ontmoet.
Ondertussen is de begrafenis achter de rug. Mijn vader woonde in Wavre (Limal) en een notaris van Court-Saint-Etienne regelt dit.
Alles wordt dus geregeld in de Franse taal. Mijn Frans is echt niet goed. Ikzelf ben hoogzwanger en ik heb geen behoefte om telkens naar daar te gaan om dit te regelen.
Ik heb ook geen idee wat de erfenis zal inhouden en wat ik moet doen. Volgens mijn halfbroer heeft mijn vader geen schulden, maar voor de rest weet ik niets.
Ik denk er aan om dit te regelen met een notaris waar ik nu woon in Hasselt.
Is dit een goed idee om dit via een eigen notaris te regelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2018 09:31

Natuurlijk. Hij zal wel Frans kennen zeker.

Rica
Berichten: 303

#3 , 25 jul 2018 15:03

En de erfenis eventueel aanvaarden onder voorrecht van boedelbeschrijving, zodat je niet voor verrassingen komt te staan mochten er toch schulden zijn..

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”