Eigendom aankopen op eigen naam.

cared1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eigendom aankopen op eigen naam.

#1 , 08 jul 2018 14:11

Ik ben getrouwd met scheiding van goederen voor en tijdens het huwelijk. Mijn vrouw heeft een dochter waar we beiden in onmin mee leven. Ik heb een eigendom op mijn naam van voor ik mijn vrouw leerde kennen. Het is een opbrengsteigendom met studio's dat zichzelf heeft afbetaald door de huurontvangsten. Ik zou dit huis willen verkopen en een andere woning willen kopen maar kan dit op mijn naam alleen? Ik heb een testament waarin staat dat mijn vrouw alles van mij erft als ik kom te sterven maar ik wil niet dat als mijn vrouw voor mij komt te sterven dat ik een deel van mijn geld (Moederdeel) aan de dochter van haar moet uitbetalen. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 08 jul 2018 14:15

Vanzelfsprekend kan dat op uw naam alleen. U bent immers gehuwd met volledige scheiding van goederen.
De dochter van uw vrouw is niet uw erfgenaam. Ze kan dus nooit rechtstreeks van u erven.
Wel onrechtstreeks via haar moeder indien u de eerste bent die zou overlijden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2018 15:12

Vanzelfsprekend kan dat op uw naam alleen. U bent immers gehuwd met volledige scheiding van goederen.
Kleine aanvulling.
Zelfs indien gehuwd in gemeenschschap van goederen, kan je "eigen" onroerend goed verwerven (in dit geval aankopen).
In voorkomend geval zal je echtgenote wel moeten optreden in de aankoopakte.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”