erfopvolging

hobo
Topic Starter
Berichten: 40

erfopvolging

#1 , 03 jul 2018 10:05

Sorry als ik aandring, maar ik ben werkelijk teneinde raad. heb dringend goed advies nodig.

Ik ben de wettelijke partner en er resten nog 3 weken om successiedossier in te dienen, met de vakantie kan het heel nipt worden.....


1) Eén van de twee kinderen (die ook erven) weigeren alle contact met mij (waarschijnlijk door depressie of nog ergere aandoening). Akte van erfopvolging wil zij ook niet tekenen, dus gelden worden niet vrijgegeven en blijven geblokkeerd (3 maanden is lang om alle betalingen gedaan te krijgen zonder nieuwe fondsen !). Heb notaris nog maar 1 keer ontmoet en krijg geen afspraak want zij is altijd met bezoekers ! Is er nog tijd en is het verstandig van nu nog van notaris te wisselen ? De bediende staat mij wel te woord maar uiteindelijk heb ik toch het recht met de notaris overleg te plegen omdat het probleem toch vrij groot is.

2) Het zou een opluchting zijn voor mij om 2 maanden uitstel te krijgen (zij zoekt meestal na enkele weken toch contact), maar dit moet waarschijnlijk door de notaris gebeuren veronderstel ik. Is het conflict met mijn dochter een voldoende reden of moet er een doktersattest voorgelegd worden ? Krijg ik dan geen hoge boete bij laattijdige indiening ?

Met mijn welgemeende dank !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”