Minderjarige levenslang belast met schuld

andriesroel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minderjarige levenslang belast met schuld

#1 , 27 jun 2018 09:52

Allen,

De vader van mijn stiefzoon (7 jaar) is een jaar geleden overleden.
Voor zijn dood kwam hij echter in een vechtpartij terecht waarbij de andere partij schade opliep in zijn aangezicht.

Wij zijn vervolgens gedagvaard als voogd (zijn moeder) om op te draaien voor deze kosten.
Een advocaat werd aangesteld en een uitspraak volgde:
Mijn stiefzoon werd veroordeeld voor de kosten (operaties, arbeidsongeschiktheid) EN er werd voorbehoud verleend voor economische schade door tijdelijke ongeschiktheid en voor latere evoluties of behandelingen in oorzakelijk verband met de feiten aan de tanden, het rechteroog en de oogkas.

Wat ik vooral absurd vind is dat er een grote hypotheek wordt gelegd op de toekomst van mijn stiefzoon. Zoals ik het begrijp, zou hij levenslang allerlei rekeningen kunnen afbetalen voor wat zijn vader ooit gedaan heeft.

Mijn vraag:
Is het wel correct dat een onschuldige minderjarige zijn leven lang moet boeten voor wat zijn vader ooit gedaan heeft? En is er kans op slagen indien we in beroep zouden gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2018 09:57

Heb je een advocaat, en zo ja wat zegt die ervan, want dit is niet normaal !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”