Zolang wachten voor een erfenis als enige erfname

Dario2002
Topic Starter
Berichten: 24

Zolang wachten voor een erfenis als enige erfname

#1 , 11 jun 2018 16:26

Van Februari zijn wij reeds bezig om onze erfenis te mogen ontvangen. Wij zijn de enigste erfgenaam, dus er was niets te verdelen.
Wij hebben alle belastingen hierop ook al betaald, dit heeft de bank waarop het geld van de erfenis geblokkeerd staat van de rekening genomen en betaald aan de belastingen. Daarna heeft onze notaris aan ons gevraagd een papier te tekenen waarop wij toestemming geven dat zij alles verder voor ons regelen om het overgebleven bedrag te krijgen. Wij hebben dit nog steeds niet. Deze staat nu op de hoofdzetel van de desbetreffende bank, en zij moeten dit doorstorten naar onze notaris waarop zij hun afrekening nog eens maken en dan het resterende bedrag op onze prive rekening storten.
Hoe lang duurt zon erfenis kwestie eigenlijk, dit duurt nu toch wel heel lang?

Ok krijgen doen we het wel, maak ik me ook geen zorgen over maar toch....het mag gaan stoppen nu hoor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 11 jun 2018 18:44

U had beter aan de bank gevraagd het bedrag rechtstreeks aan u te storten. Waarom moet dat langs de notaris? Vraag wel de intrest bij.

De ereloonnota van de notaris kon /kan u met hem regelen.
Laat hem niet gerust!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Dario2002
Topic Starter
Berichten: 24

#3 , 18 jun 2018 10:53

De notaris had dit aan ons voorgelegd dat zij alles zouden regelen. Wij hebben er maar goed vertrouwen in natuurlijk.
Ik heb contact met haar opgenomen of ze eventueel ervoor kan zorgen dat de bank een tandje bijsteekt en meteen ook gevraagd dat zij ook de interesten hierbij laat storten.

dankje voor de tip alvast, ook hier zou ik weer niet aan gedacht hebben.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 18 jun 2018 12:14

Sommige notarissen slagen erin om een erfenis 11 maand te blokkeren .(eigen ervaring). Geen betwisting en enkel geld . Van februari tot nu is echt geen lange tijd . (in mijn ogen wel).

weduwe33
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2018 19:17

Nog een beetje geduld, dit is echt nog niet lang, eerst komt de bank (dossierkosten en beheerskosten allerlei) dan komt de staat (succesie), en dan de notaris (rechten, akten en erelonen) en die komen eerst, je moet gewoon geduldig wachten en dan zien wat ze je overgelaten hebben. Je krijgt er wel een mooi kartonnen kaftje bij.

Dario2002
Topic Starter
Berichten: 24

#6 , 19 jun 2018 17:45

Ik ben benieuwd. Het zouden enkel wat dossierkosten zijn zeiden ze :roll:

shame123
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 jul 2018 13:28

Mijn moeder ontving gisteren de tegoeden, vader is op 09/08/17 overleden. Schandalig gewoon!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”