Verkoop huis uit erfenis

00wally00
Topic Starter
Berichten: 2

Verkoop huis uit erfenis

#1 , 09 jun 2018 03:03

Kan een huis verkocht worden zonder handtekening erfgenaam?
Mag een immokantoor huis te koop aanbieden zonder handtekening erfgenamen.

Ik zit in een erfenis 1/3, mijn 2 andere hebben een immokantoor ingeschakeld.
Zijn al met potentiële kopers het huis bezocht en al kopers gevonden. Zonder maar 1 handtekening van mij.

Is dit wettelijk.
Kan ik iets doen daartegen
Kan ik schade eisen,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 09 jun 2018 07:54

Hebt u al schade geleden?

Is dat huis nu in gebruik voor één of ander ?

Koper is men pas als er een overeenkomst bereikt en getekend is; en er is geen overeenkomst zolang niet elke eigenaar, ook al ware het slechts een eigenaar voor 0,01 % bij manier van spreken, zich akkoord verklaard heeft, liefst met handtekening en zo...
Tot zolang is het nog altijd een kandidaat-koper.

Te koop aanbieden is een randgeval. Zolang de kandidaat-kopers ingelicht worden over de situatie zie ik alvast geen probleem = de andere eigenaars laten zoeken naar een acceptabel bod, daar is toch niets mis mee ?

Indien u toch twijfelt, richt u misschien eens tot het BIV ?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 09 jun 2018 08:03

Zonder uw handtekening kan het huis niet verkocht worden tenzij er een gerechtelijke uit onverdeeldheidstreding is doch dan wordt het een gedwongen openbare verkoop. De makelaar heeft alvast een beroepsfout gemaakt door dit niet te verifiëren.

Probeer evenwel alsnog overeen te komen met de 2 mede-erfgenamen. Als je het huis ook wil verkopen en de verkregen prijs is min of meer ok dan ga je best mee in de verkoop.

Als je iets helemaal anders wil (bv het zelf kopen aan de geboden prijs) dan zal je wederom moeten overeenkomen.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 09 jun 2018 08:19

Wat wil TS uiteindelijk bereiken in dit dossier ?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”