Erkenning en erfenis

Lorre-lorre
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erkenning en erfenis

#1 , 05 jun 2018 22:16

Geachte,

Ik zit met een vervelende situatie.
Zal heel de situatie kort uitleggen,
Door echtscheiding in het verleden van mijn vader met zijn ex vrouw (niet mijn moeder) geeft mijn vader toen ik geboren werd mij niet erkent.
Mijn moeder en vader waren sindsdien bij elkaar ongehuwd.
Dus ik heb de naam van mijn moeder.
Mijn vader is dit jaar gestorven in april waar ik nog pijn van heb.
Maar de ouders van mijn vader leven nog en hebben een tamelijk financieel middelen.
Waardoor sinds de dood van mijn vader ik het pas heb ontdekt dat ik niet erkent was.
Mijn grootmoeder (mama van mijn papa) wil haar erfenis die voor mijn vader was aan mij geven waar ik recht op heb volgens haar.
Maar door de niet erkenning kan mijn oma enkel schenken met afgifte van 50% ofzo aan de staat, wat mijn oma zeker niet wil.
Is er een manier om mij erkenning officieel te bewijzen dat die overdreven successierechten van boven 50% weg vallen tot min.?
Zoja hoe?
Ik had gedacht aan een rechtsgeldige dna test ( beiden grootouders leven nog).
Mvg Laurent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 06 jun 2018 12:10

Zij kan u nu een schenking doen en dat kost 7 %.
Via erfenis is dat idd 50 % of meer. Tenzij u de familieband kan bewijzen. Maar dan is 'erkenning' nog niet zo simpel.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”