Onterven

Von Delger
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onterven

#1 , 04 jun 2018 12:55

Voor een verhaal ben ik op zoek naar een al dan niet vernuftige manier om als vader je drie kinderen te onterven. Ik heb al wat online research gedaan, en het lijkt me niet zo evident om dat nog te doen. Zijn er constructies waarmee je er voor zorgt dat je kinderen niet aan je fortuin kunnen, ook niet na je dood?

Het betreft een fictie-verhaal.

Alvast bedankt

Groeten,

Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2018 14:14

Zorgen dat het fortuin er gewoon niet meer is na je dood. Het enige waar je moet voor zorgen, is dat de kinderen ook niet weten (of te weten kunnen komen) waar het fortuin naartoe is, want als het bijvoorbeeld aan een buitenstaander geschonken is, kunnen de kinderen wel hun erfdeel opeisen bij die buitenstaander.

Als het toch fictie betreft: als de vader er in slaagt bijvoorbeeld de Britse nationaliteit te krijgen en daar te gaan wonen, doet hij met zijn erfenis wat hij wil. Daar bestaat de erfreserve immers niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”