Na latenschap van schoonouders.

Dimitri1984
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Na latenschap van schoonouders.

#1 , 31 mei 2018 21:08

Ik en mijn ex vrouw “zijn” getrouwd, en gaan nu scheiden. En We hebben een eigendom. Maar toen we het huis gingen kopen, was het als klein beschrijf opgesteld, hellaas 3 weken voor de akte is haar mama gestorven. Dus het was ineens groot beschrijf. Dus we hebben extra moeten gaan lenen. Wat zij achteraf terug betaald heeft. Zonder schulderkenning opgesteld te hebben. Kan zij dit terug eisen ?

Het volgende, we hebben ook samen besloten om wat renovatie werken te doen met die centen. Maar kan zij dit nu ook 100% terug vragen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 01 jun 2018 08:48

1. waarom zou het overlijden van haar mama ervoor zorgen dat het opeens groot beschrijf zou zijn ? Woningen die verkregen waren via erfenis van ouders of grootouders werden niet meegerekend.

2. Als daar niks van op papier staat, lijkt het me zeer moeilijk om iets op te eisen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”