Geld afgehaald na overlijden door onbekende.

Claudiatje
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Geld afgehaald na overlijden door onbekende.

#1 , 29 mei 2018 11:52

Hallo, dezelfde dag na tijdstip dat vader overlijd, is er in de avond geld van een bankautomaat afgehaald. Wij hebben een vermoeden, kan men de na klacht politie de beelden opvragen?
Indien bewijs van wie dit gedaan heeft, wat zijn de gevolgen voor die persoon?

Heel erg dat mensen zo bestaan.

Dank voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 29 mei 2018 12:43

Als het om een deftig bedrag gaat, laat het onderzoeken met eventueel een klacht. Als dit door een erfgenaam is gedaan, mag je dit als fraude en diefstal beschouwen. Bovendien zal dat bedrag toch opgenomen zijn in de nalatenschap. De bank geeft het saldo door de dag van overlijden, om 0 uur.
's morgens dus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Claudiatje
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2018 13:56

Het is door een dame die hem af en toe hielp ik huishouden. Ze kreeg ook 1500€ per maand via domicilieering zomaar, in t zwart. Zonder mededeling.

Reclame

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2018 17:23

Als de feiten niet ouder zijn dan 30 dagen, kan er beeldmateriaal worden opgevraagd en dan ook nog het feit dan bij sommige buitenautomaten geen beeldmateriaal voirhanden is....

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 29 mei 2018 19:01

Maar dan beschikt die dame dus over een bankkaart?
Anders kan ze geen geld afhalen.
Ik denk dat u best aangifte bij politie doet.
Oplichting - misbruik vertrouwen - diefstal- met valse sleutel ...dat zal het onderzoek wel uitwijzen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”