betaling gemeenschappelijke lasten

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

geen toegang in appartement

#1 , 23 mei 2018 10:56

Na 1 maand in bezit geweest te zijn van de appartementssleutels besluit een erfgenaam te verzaken aan de erfenis. Broer en zus zijn ook erfgenamen maar 1e persoon weigert die bekend te maken. Advocaat raadt mij aan niet in het appartement binnen te gaan zolang er geen adressen van mogelijke erfgenamen bekend zijn.
op de gemeente kunne zij niets zeggen : privacy. Ook niet hoevvel erfgenamen er zijn. Op het antwoord van de deurwaarder ben ik nog in blijde :lol: verwachting.
En nu?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2018 11:01

Héél onduidelijke post! Ik heb 2 keer moeten lezen om te concluderen dat u mogelijk de verhuurder bent en dat uw huurder overleden is. Klopt dit? Misschien moet je daar je vraag mee beginnen, want dat is toch wel cruciale info, niet?

Je spreekt ook van een deurwaarder. Wat heeft die met de zaak te maken? U had huurachterstal en bent naar het vredegerecht geweest en daar is een uitspraak geweest? Of heeft die deurwaarder iets met de erfenis te maken?

U zal uw verhaal toch wat gestructureerder en duidelijker moeten brengen vrees ik, want nu hangt het met haken en ogen aan elkaar...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#3 , 23 mei 2018 11:18

Je verhuurder en huurder is overleden. Op de griffie van het vredegerecht heeft men mij aangeraden een advocaat te nemen om de erfgenamen op te sporen.
Er is nog geen uitspraak geweest want advocaat heeft nog niets ingediend.
Gekende erfgenaam verzaakte aan de erfenis maar hield 1 maand de sleutels en had gedurende die maand vrije toegang tot het appartement.
Beter zo?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2018 11:32

Welke rol heeft de deurwaarder hier? Op welke vraag verwacht u van de deurwaarder een antwoord?
En wat is concreet uw juridische vraag?

U hebt een advocaat onder de arm genomen om de erfgenamen op te sporen om zo een procedure voor het vredergerecht op te starten. Dit is het enige dat je kan doen, zou ik zo denken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 23 mei 2018 12:48

Erfgenamen moeten de huur blijven betalen totdat huurcontract op een wettelijke wijze door diezelfde erenamen werd opgezegd, met inbegrip van de opzeg en de eventuele verbrekingsvergoedingen.

WP002
Berichten: 1479

#6 , 23 mei 2018 12:55

De huur loopt i.d.d. gewoon door. In plaats van tot de deurwaarder richt u zich volgens mij beter tot de notaris die de erfenis afhandelt. U moet de erfgenamen ook wel de kans geven om de boel leeg te maken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 mei 2018 13:16

De huur loopt i.d.d. gewoon door. In plaats van tot de deurwaarder richt u zich volgens mij beter tot de notaris die de erfenis afhandelt.
Puur uit interesse: hoe kom je te weten wie die notaris is? Stel dat ik verhuur aan een 75-jarige man zonder kinderen, en deze komt te overlijden als hij bijvoorbeeld met vrienden een pintje gaat pakken op een terrasje. Hij komt dus niet meer naar het appartement. Hoe kom ik als verhuurder om te beginnen te weten dat mijn huurder overleden is, als ik dit te weten kom, hoe kom ik dan te weten tot welke notaris ik me moet richten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#8 , 23 mei 2018 14:44

Ik dacht dat de OP nog contact had met één van de erfgenamen. Dus dat kan met een simpele vraag opgelost zijn.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 mei 2018 14:49

Ik stelde de vraag in een meer algemene context: als een verhuurder geen contact heeft met de erfgenamen van zijn overleden huurder, wat dan? Hoe kom je te weten to wie je je moet wenden om de zaak af te handelen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 23 mei 2018 21:48

Bij de gemeente waar de huurder woonde.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#11 , 26 mei 2018 20:21

Gemeente verschuilt zich achter de wet op de PRIVACY
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#12 , 27 mei 2018 10:34

De schepen van burgerzaken zal mij bellen, de deurwaarder die ook door de advocaat geraadpleegd is zal mij ook bellen.Dit alles om de erfgenamen te kennen. Welke notaris: ? onbekend.
Ondertussen blijf ik met de gebakken peren zitten. Besluit verhuur niet aan een leeftijdsgenoot.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#13 , 31 mei 2018 15:04

mogelijke erfgenamen opgevraagd bij de gemeenten waar ze geboren waren en waar ze gehuwd waren.
Afwachten nu
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#14 , 31 mei 2018 15:12

mogelijke erfgenamen opgevraagd bij de gemeenten waar ze geboren waren en waar ze gehuwd waren.
Afwachten nu
Euh….hoe doe je dat als je de erfgenamen niet kent?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38599

#15 , 31 mei 2018 16:28

Indien geen erfgenamen zal de politie PV opstellen voor de vrederechter onbeheerde nalatenschap.
Gezien u een erfgenaam hebt kan u die al aanschrijven via AS om asap de verdere huur te betalen.
(kwestie van wat druk op de ketel te zetten)

Terug naar “Huren”